۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
دولت در تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده دقت کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت در تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده دقت کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آئین‌نامه‌ای که برای قانون ساماندهی صنعت خودرو تنظیم شده، آئین‌نامه درستی نیست و وزیر صمت این آئین‌نامه را اصلاح کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره تائید مصوبه واردات خودروی کارکرده توسط هیات عالی مجمع تشخیص، گفت: در ابتدا از تلاش نمایندگان، اقدام دولت و تائید مجمع در حوزه واردات خودروهای کارکرده تشکر می‌کنم؛ با توجه به اینکه بازار عرضه و تقاضا خودرو در کشور نابسامان است، این مصوبه می‌تواند به سرعت بازار را تعدیل کند، قیمت خودرو کاهشی شود و کیفیت خودرو افزایش یابد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که این مصوبه به درستی اجرایی شود، ثبات بازار خودرو تضمین می‌شود، ادامه داد: دولت باید به این نکته توجه کند که آئین‌نامه مربوط به قانون مذکور را به درستی تدوین کند.

وی اضافه کرد: آئین‌نامه‌ای که برای قانون ساماندهی صنعت خودرو تنظیم شده، آئین‌نامه درستی نیست و وزیر صمت این آئین‌نامه را اصلاح کند، آئین‌نامه باید به گونه‌ای تنظیم شود که هدف این قانون یعنی واردات تعداد قابل توجهی خودرو، محقق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که قیمت خودروهای کارکرده وارداتی بالا باشد، تعداد خودروهای دست دوم وارداتی کم می‌شود و عرضه و تقاضا تنظیم نخواهد شد، بنابراین دولت باید آئین نامه مناسبی برای قانون واردات خودروهای کارکرده تنظیم کند و دقت لازم را به کار برد در صورتی که به این موضوع توجه شود می‌توان شاهد تنظیم بازار خودرو باشیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha