۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
اجرای «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» مانع فعالیت مافیاها مسکن و زمین است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اجرای «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» مانع فعالیت مافیاها مسکن و زمین است

عضو کمیسیون عمران مجلس طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را یکی از اقدامات انقلابی مجلس دانست که مانع بروز بسیاری از فسادها و فعالیت‌های مافیاهای حوزه زمین و مسکن می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول گفت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در راستای حذف اسناد غیر رسمی و تبدیل آن به اسناد رسمی حدود دو سالی است که در مجلس مطرح بوده و پس از بررسی و تصویب نمایندگان برای تایید به شورای نگهبان ارسال و با ایراداتی رو برو شد و هم اکنون مجددا در مجلس در حال بررسی و اصلاح است.

ایجاد شفافیت اطلاعاتی و کاهش پرونده‌های دادگستری‌ها در اثر سلب اعتبار از اسناد غیر رسمی
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را یکی از اقدامات انقلابی و بزرگ مجلس دانست که مانع بروز بسیاری از فسادها و فعالیت‌های مافیاهای حوزه زمین و مسکن می‌شود، عنوان کرد: سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول با شفاف‌سازی اطلاعات درست منجر به اخذ تصمیم بر اساس اطلاعات دقیق شده و در اثر آن تعداد پرونده‌های دادگستری نیز کاهش پیدا می‌کند.

فرصت دو ساله برای دارندگان اسناد قولنامه‌ای جهت تبدیل به سند رسمی
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در صورت تبدیل این طرح مجلس به قانون منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

وی گفت:در این طرح به افراد دارای اسناد غیر رسمی و قولنامه‌ای ۲ سال فرصت داده شده تا نسبت به تبدیل آنها به اسناد رسمی اقدام کنند تا صاحبان واقعی املاک کاملا مشخص شده و از ضرور و زیان مردم و سوء استفاده، سوداگران جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha