۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
«اینچه برون»، برون از دایره زیرساخت| ابتدایی ترین ابزارها در پایانه مرزی استفاده می شود
گفتگو با مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان

«اینچه برون»، برون از دایره زیرساخت| ابتدایی ترین ابزارها در پایانه مرزی استفاده می شود

گرگان- صفوی، مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان از نبود زیرساخت های لازم در پایانه مرزی اینچه برون انتقاد کرد و گفت: از ابتدایی ترین ابزارها برای تخلیه بار یا بارگیری استفاده می شود.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دولت وظیفه آماده سازی زیرساخت ها برای بخش خصوصی را دارد، اظهار کرد: متاسفانه در استان که گمرک خروجی آن اینچه برون است امکانات زیرساختی برای صادرات به ندرت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت راد اترک گلستان معتقد است: از ابتدایی ترین ابزارها در پایانه مرزی اینچه برون برای تخلیه بار یا بارگیری استفاده می شود به همین خاطر صادرات با حجم بالا را برای بازرگانان به نوعی غیرممکن کرده است.

این بازرگان گلستانی فقدان انبار، سیلو و انبارهای یخچالدار در پایانه مرزی اینچه برون از دیگر مشکلات بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: همه اینها باعث محدودیت میزان صادرات شده که این آسیب بزرگی به اقتصاد و تجارت استان وارد می کند.

وی خواستار پیگیری رفع موانع و کمبودها در گمرک اینچه برون شد و ادامه داد: ازمسئولان استانی می خواهیم تا ایجاد زیرساخت های لازم در مرز اینچه برون را نخستین اولویت کارها و برنامه هایشان بگذارند تا هرچه سریعتر این کمبودها مرتفع شود.

صفوی با بیان اینکه بارها درباره این مشکلات زیرساختی در جلسات مختلف صحبت شده، افزود: متاسفانه تاکنون ترتیب اثری برای حل این چالش ها با وجود فرصت های صادراتی که این مرز برای تجارت با کشورهای همسایه دارد، داده نشده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه نیاز کشور قزاقستان محصولات کشاورزی است، افزود: با توجه به رونق کشاورزی در گلستان می توان از این فرصت برای افزایش تبادلات تجاری با منطقه بهره برد.

او ادامه داد: از آنجاییکه کشور قزاقستان با سرعت زیادی در حال رشد است در بخش مصالح ساختمانی هم می توانیم به این کشور صادرات داشته باشیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: قزاقستان به محصولاتی ساختمانی نظیر سرامیک و سنگ نیاز دارد ضمن اینکه با توجه به کمبود نیروی کار در آن کشور می توان از ظرفیت متخصصین برای فعالیت در این منطقه هم بهره برد.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha