۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
تکمیل آزادراه «رشت- قزوین» نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت حمل و نقل:

تکمیل آزادراه «رشت- قزوین» نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

رشت- مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل آزادراه «رشت- قزوین» به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، محمد پردل نژاد در حاشیه بازدید از مسیر هشت کیلومتری باقی مانده آزادراه رشت- قزوین و راه آهن رشت- کاسپین که با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، گفت: پروژه هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت قزوین در دو قطعه در حال انجام است که قطعه اول ۹۵ درصد و قطعه دوم ۷۸ درصد به طور میانگین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه شش دستگاه پل در این هشت کیلومتر احداث شده است، گفت: هم اینک تمامی پل‌های این مسیر به طول ۲ کیلومتر احداث شده است.

پردل نژاد افزود: همچنین حفاری چهار دستگاه تونل در این هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین به طور کامل انجام شده و از حدود ۲.۵ کیلومتر مسیر تونل، ۸۵۰ متر لاینینگ باقی مانده که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، متذکر شد: برای اتمام کار در این مرحله و در همین تاریخ به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای باقی مانده پروژه آزادراه رشت- قزوین اختصاص یابد اما تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان و بیش از اعتبار مصوب پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در اصلاحیه جدید نیز تصویب شد که ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات سفر پرداخت شود.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: این پروژه از پروژه های مهم استان است که پیش از پایان امسال به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha