۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
تقویت بخش خصوصی کشور را روی ریل سازندگی قرار می دهد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

تقویت بخش خصوصی کشور را روی ریل سازندگی قرار می دهد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است اگر اقتصاد به مردم واگذار شود مملکت روی ریل سازندگی قرار می گیرد بنابراین باید بخش خصوصی به موضوعات اقتصادی وارد شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به الزامات برنامه هفتم توسعه بیان کرد: توجه به خصوصی سازی باید یکی از اولویت های اصلی برنامه هفتم توسعه قلمداد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع اقتصاد کشور باید در اختیار مردم قرار گیرد، اگر این مهم مدنظر قرار گرفت به عنوان مثال ما دیگر به جای تولید یک میلیون خودرو دو میلیون خودرو تولید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد:اگر اقتصاد به مردم واگذار شود به جایی که به مردم کمک کنیم می توانیم از آنها مالیات دریافت کنیم. همچنین اگر اقتصاد به مردم واگذار شود قیمت کالاها کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:اگر اقتصاد به مردم واگذار شود مملکت روی ریل سازندگی قرار می گیرد بنابراین باید بخش خصوصی به موضوعات اقتصادی وارد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال حتی اگر در برخی موارد مشکل داشتیم و بخش خصوصی نتوانست مشکل مردم را حل کند، در موضوعاتی همچون خودرو می توانیم واردات را مدنظر قرار دهیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه باید با سیاست گذاری مناسب از ایجاد برخی کالاها که تبدیل به کالاهای سرمایه ای شده است، جلوگیری کنیم، بیان کرد: تا سیستم اقتصادی موجود و نگاه فعلی اصلاح نشود، نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم بنابراین نوک پیکان مسائل کشور باید به سمت تقویت خصوصی سازی در کشور باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اقتصاد در دست مردم قرار گیرد تورم نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در این صورت دولت می تواند به بخش هایی همچون آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بهتر رسیدگی کند.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha