۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
تمدید اعتبار اسنادی آخرین مانع برای اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تمدید اعتبار اسنادی آخرین مانع برای اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران

اصفهان - صلواتی؛ مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: تمدید اعتبار اسنادی را آخرین مانع برای اجرای این طرح و عامل اصلی کند شدن این پروژه است.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار بازار، زمان لازم برای بهره برداری از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران را تا سه سال آینده دانست و اظهار کرد: اعتبار اولیه مسیر قطار سریع السیر تهران_قم_اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و در حال حاضر در محدوده قم_اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری این پروژه، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده انجام روسازی و ریل گذاری است.

وی افزود: بخش عمده ۹۵ کیلومتر باقی مانده این طرح نیز انجام شده است و در صورتی که در تأمین اعتبارات و تمدید فاینانس ها مشکلی نداشته باشیم تا شش ماه آینده کل زیرسازی مسیر قم_اصفهان تکمیل خواهد شد و شاهد آغاز عملیات روسازی و ریل گذاری آن خواهیم بود.

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان تصریح کرد: ۵۰ درصد ساخت ابنیه فنی، ۶۰ درصد تونل ها و پل های این پروژه انجام شده است.

صلواتی تمدید اعتبار اسنادی را آخرین مانع برای اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: با تمدید اعتبار اسنادی این طرح، پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

۳۶ میلیارد ریال برآورد مالی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان با اشاره به اینکه برآورد مالی برای اجرای این طرح ۳۶ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: با پیشرفت پروژه، اجرای این طرح در کل کشور در مسیر مشهد، شیراز و تبریز با هزینه‌ای بسیار کمتر و با تکنولوژی بومی شده اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حقیقت با بهره برداری از قطار سریع‌السیر که یقینا رقیب جدی برای هواپیما خواهد بود،تا سقف ۲۰ میلیون مسافر در سال و در این مسیر جابه‌جا می‌شوند و دسترسی استان‌های هم‌جوار مانند چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس به پایتخت بسیار تسهیل می‌شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha