۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
آغاز مرحله دوم طرح احیاء اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری از امروز
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

آغاز مرحله دوم طرح احیاء اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری از امروز

نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم احیاء اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام خبر داد.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی امروز یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر، با اشاره به گذشت چندین سال از پایان فاز نخست طرح احیای اراضی جنوب غرب کشور، از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: احیاء ۲۵۰ هزار هکتار باقیمانده از اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام از امروز آغاز می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی اصلی‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی است و در این مسیر، افزایش بهره وری آب و خاک از اصلی‌ترین مولفه‌ها است، گفت: طرح بزرگ احیاء اراضی خوزستان و ایلام که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، حدود ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان و ایلام را در بر می‌گیرد که در فاز اول، انواع عملیات آب و خاک شامل زیرساخت ها، شبکه آبرسانی، زهکشی و ... در ۳۰۰ هزار هکتار آن اجرا شد و در اختیار مردم قرار گرفت، اما به دلایلی از جمله تامین نشدن اعتبار، اجرای مرحله دوم در ۲۵۰ هزار هکتار باقیمانده به تاخیر افتاده بود.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار برای احیائ این اراضی در قانون بودجه دیده شده است.

نیازی شهرکی محل تامین اعتبار این پروژه را منابع استانی و مشارکت یک شرکت چینی عنوان کرد و گفت: برای اجرای زیرساخت ها، شبکه آبی و زه کشی این اراضی، یک شرکت چینی به صورت فاینانس (تامین پول، تجهیزات و خدمات فنی) همکاری خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این شرکت چینی برای تکمیل این طرح و همچنین عملیات آب و خاک در شمال کشور یک میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد اجرای عملیات آب و خاک شامل احداث شبکه‌ های فرعی آبیاری، احداث شبکه‌ های زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در شمال کشور امسال آغاز خواهد شد.

نیازی شهرکی همچنین از تامین اعتبار برای تکمیل طرح ۲۲۷ هزار هکتاری غرب کشور خبر داد و گفت: طرح دیگری نیز در شرق کشور، از خراسان جنوبی گرفته تا جنوب سیستان و بلوچستان در مرحله مطالعاتی است و با اجرای آن، هوتک‌های این منطقه (آبگیر و آبرو) احیاء خواهند شد.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha