۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
عدم ساماندهی دست فروشان کرج به ۵ هزار واحد صنفی آسیب زده است
رییس اتحادیه پوشاک کرج:

عدم ساماندهی دست فروشان کرج به ۵ هزار واحد صنفی آسیب زده است

کرج- صدیق، رییس اتحادیه پوشاک کرج با اشاره به عدم ساماندهی و جمع آوری دست فروشان در کرج گفت: وجود دست فروشان در خیابان های کرج آسیب جدی به پنج هزار واحد صنفی که عوارض و مالیات پرداخت می کنند زده و موجب نارضایتی آنها شده است.

میر اسماعیل صدیق در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اهمیت و ضرورت کسب درآمد و امرار معاش دست فروشان گفت: ساماندهی این افراد بر عهده شهرداری هاست و باید با انجام وظیفه شرعی و قانونی خود در این مورد مانع آسیب و خسارت به کسبه ای شوند که در سال مالیات و عوارض شهرداری پرداخت می کنند.

صدیق اظهار کرد: از میدان کرج تا چهارراه طالقانی، دست فروشان پیاده رو را مسدود کرده و هر ساعتی از روز که بخواهند بساط می کنند و با این کار علاوه بر لطمه به فروش و درآمد کسبه این منطقه، مانع تردد و سلب آرامش رهگذران پیاده از پیاده روها می شوند و متاسفانه شهرداری کرج چشم خود را روی این معضل بسته و خیابان های کرج به هفته بازار تبدیل شده است.

رییس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به اینکه شهرداری از کسبه عوارض صنفی و عوارض تابلو دریافت می کند، افزود: چشم پوشی از بحث دست فروشان و عدم ساماندهی آنها در حق کسبه اجحاف است و آنها حق و حقوق قانونی خود را مطالبه می کنند.

شهرداری ساماندهی را به پیمانکار یا اصناف واگذار کند
صدیق اظهار کرد: با وجود مراجعات مکرر به شهرداری ها در این رابطه، آنها بدون توجه و با بهانه های مختلف از وظیفه خود شانه خالی می کنند و این معضل و تبعات و آسیب های آن روز به روز بزرگتر می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان متولی امر بحث دست فروشان را رها کرده، گفت: چنانچه شهرداری نمی تواند ساماندهی این دست فروشان را انجام دهد به پیمانکار واگذار کند و یا هزینه آن را پرداخت کند تا اصناف این کار را انجام دهد.

رییس اتحادیه پوشاک کرج افزود: بسیاری از مراکز تجاری و مفازه ها خالی شده و کسی اجاره نمی کند، چرا که کسبه اعتراض دارند عوارض و مالیات پرداخت می کنند اما با وجود دست فروشان بدون کسب درآمد،باید فقط اجاره و ضرر پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۲٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha