۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
تصویب قانون حفاظت از منافع سرمایه گذاران رمز ارز در کره جنوبی

تصویب قانون حفاظت از منافع سرمایه گذاران رمز ارز در کره جنوبی

کره جنوبی لایحه موسوم به «کریپتو» را برای محافظت از سرمایه گذاران به تصویب رسانید که می‌بایست ظرف یک سال اجرایی شود.

به گزارش بازار، مجلس کره جنوبی لایحه ای را تصویب کرد که بر حفاظت از منافع سرمایه گذاران رمز ارزها متمرکز است و انتظار می رود تا یک سال دیگر به قانون تبدیل شود.
این لایحه از ارائه دهندگان خدمات رمز ارز می خواهد که دارایی ها و سپرده های کاربران را بیمه نمایند و همچنین بخشی از ذخایر را در کیف پول های سرد آفلاین که امنیت بیشتری دارد، ذخیره نمایند تا در صورت هک یا خرابی سیستم، سوابق مالی حفظ شود.

همچنین قانون کریپتو در کره جنوبی، جریمه هایی را برای دستکاری قیمت، تبلیغ نادرست دارایی های رمزنگاری شده و عدم ارائه اطلاعات مورد نیاز در مورد سرمایه گذاران در نظر گرفته است. مجازات محکومان شامل حداقل یک سال حبس یا جزای نقدی از سه تا پنج برابر میزان سود حاصل از این تخلفات است.

این لایحه دارایی های مجازی را به عنوان نمایندگی الکترونیکی یک ارزش اقتصادی که می تواند به صورت الکترونیکی معامله یا منتقل شود تعریف می کند. البته این لایحه رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) تحت نظر بانک مرکزی این کشور را از این قانون مستثنی می کند. شایان ذکر است که رمز ارز بانک مرکزی، کارکرد معاملاتی و کسب سود ندارد و صرفا با هدف انتقال بین بانکها و کشورها ایجاد می شود.

هوانگ سوک جین، عضو کمیته ویژه دارایی های دیجیتال حزب قدرت مردمی درباره لایحه کریپتو معتقد است که این لایحه حقوق قانونی را برای کاربران دارایی های مجازی ایجاد می کند و همچنین بازار ایمن تر و مطمئن تر را برای رمز ارزها ایجاد می نماید.

از سال ۲۰۲۰، کره جنوبی یکی از فعال ترین اقتصادهای رمز ارزی در جهان را داشت و همچنین در رتبه هفتم جهان در فهرست جهانی پذیرش کریپتو که توسط پلتفرم داده بلاک چین Chainalysis جمع آوری شده بود، قرار داشت.

با این حال، این کشور در سال ۲۰۲۲ در شاخص به رتبه ۲۳ سقوط کرد، همان سالی که سقوط ۴۰ میلیارد دلاری ارز دیجیتال Terra-Luna و استیبل کوینی که در این کشور راه اندازی شد، موجب خسارت صدها هزار سرمایه گذار گردید. با این وجود، طبق داده‌های CoinMarketCap، صرافی رمزارز Upbit در کره جنوبی همچنان سومین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معاملات است.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha