۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
۲۵۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات بورس انرژی

۲۵۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات بورس انرژی

بورس انرژی ایران هفته گذشته میزبان دادوستدهایی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در هفته نخست تیرماه، ۱۴۷ هزار و ۴۵۸ تن انواع حامل انرژی در تابلو نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی این بورس مورد مبادله قرار گرفت. ارزش ۱۶۸ معامله انجام‌شده در این تابلو بیش از ۲۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بود که ۹۷.۵ درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد.
صدرنشینی ارزش معاملات این هفته تابلو بازار فیزیکی در اختیار «گاز مایع» صادراتی بود که بیش از ۴۹ درصد از سهم کل ارزش معاملاتی بورس انرژی ایران در این هفته را به خود اختصاص داد.

فرآورده‌های «نفتای سبک» در رینگ داخلی، «ته‌مانده برج تقطیر» در رینگ بین‌الملل و «آیزوریسایکل» در رینگ داخلی که به ترتیب ۹.۳ درصد، ۹.۳ درصد و ۸.۷ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند در رتبه‌های اول تا سوم داد و ستد در هفته نخست تابستان قرار گرفتند.

تابلو اوراق سلف موازی استاندارد فرآورده‌های هیدروکربوری بورس انرژی نیز در هفته ابتدایی تابستان ۱۴۰۲ شاهد خرید و فروش ۱۰ برگه سلف موازی استاندارد به ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال بود.

در این هفته تبادل مالکیت ۶۷۲ هزار کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۶۸۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال و همچنین یک میلیون و ۸۴۸ هزار کیلووات‌ساعت برق در قالب اوراق سلف به ارزشی بیش از ۹۹۱ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال در بورس انرژی ایران به ثبت رسید.

تالار برق سبز نیز در هفته نخست تیرماه میزبان معاملات هفت میلیون و ۱۳۰ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزش ۲۳۹ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال بود که در ۲۶ معامله انجام شد.

این هفته همچنین پنج هزار و ۳۰ برگه گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در هشت معامله و به ارزشی نزدیک به ۱۱۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال در بورس انرژی دست‌به‌دست شد.

در هفته نخست تیرماه ۱۴۰۲ در بازار مصرف‌کنندگان بزرگ برق در تابلو اوراق گواهی ظرفیت نیز سه هزار و ۴۵۰ برگه گواهی ظرفیت به ارزش ۲۵۶ هزار و ۶۶ میلیارد ریال میان فعالان این بازار دست‌به‌دست شد. بورس انرژی در این هفته همچنین میزبان معاملات دو قرارداد آتی به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال نیز بود.

کد خبر: ۲۲۸٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha