۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
ضرورت اخذ مجوز برای خروج گندم از اردبیل/ محدودیتی در خرید محصولات زراعی نداریم
مدیرکل غله استان اردبیل:

ضرورت اخذ مجوز برای خروج گندم از اردبیل/ محدودیتی در خرید محصولات زراعی نداریم

اردبیل- نوبخت، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: خروج گندم تولیدی از استان اردبیل به سایر مناطق کشور با صدور مجوزهای موردی و قابل رصد مانعی ندارد.

علی نوبخت در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از اوایل خردادماه و با شروع برداشت محصول گندم کار خرید تضمینی این محصول استراتژیک در استان اردبیل با تجهیز ۴۴ مرکز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما از ابتدای صبح تا آخر وقت از زارعین محصول گندم را خریداری می‌کنند که بعد از اتمام برداشت و خرید گندم در شهرهای شمالی استان در مرکز و جنوب این استان نیز چنین رویه‌ای پیگیری خواهد شد.

رشد ۴۷ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: نرخ خرید تضمینی گندم با اعلام  دولت نسبت به سال‌های گذشته ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد که با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید قیمت هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

نوبخت ادامه داد: در طرح خرید امسال کشاورزان باید در سامانه طراحی شده اطلاعات خود را ثبت کرده تا به صورت متمرکز و از طریق بانک عامل بهای گندم خریداری شده به حساب زارعین پرداخت شود.

وی گفت: ما هیچ محدودیتی را در خرید گندم و سایر محصولات کشاورزان به ویژه کلزا و دانه‌های روغنی نداریم و سعی‌مان بر این است تا با راهنمایی زارعین محصولات آنها را در نزدیک‌ترین انبار و کوتاهترین فاصله زمانی خریداری کنیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به شیوع کرونا و اهمیت رعایت موازین بهداشتی از طریق عوامل خرید در سیلوها و انبارها اشاره و تصریح کرد: نیروهای مستقر در مراکز خرید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی می‌کنند به صورت مرتب محل را ضدعفونی کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

نوبخت از زارعین خواست؛ از تجمع در محل خرید محصول گندم خودداری کرده و براساس نوبت‌بندی محصول را بدون صف‌های طولانی به انبارها و سیلوها تحویل دهند.

وی در مورد خروج گندم خریداری شده از محدوده استان اردبیل بیان کرد: به صورت موردی مجوز خروج گندم صادر می‌شود که در این زمینه ما مبدا و مقصد محموله را رصد کرده و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای دلال در این بین با نرخ‌شکنی محصول زاعین را خریداری کنند.

به گزارش بازار، استان اردبیل انبار غله کشور محسوب می‌شود که سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول گندم از مزارع دیم و آبی این استان برداشت می‌شود که عملیات برداشت محصول در مناطق گرمسیر شمال این استان آغاز شده و تا پایان شهریورماه این فرآیند با خریدتضمینی به طول می‌انجامد.

کد خبر: ۲۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha