۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
آشنایی با مراحل و فرآیند بازسازی دفتر کار

آشنایی با مراحل و فرآیند بازسازی دفتر کار

بازسازی شرکت اداری یکی از رایج ترین اتفاقاتی ست که دیر یا زود برای شما نیز رخ می دهد.

به گزارش بازار، بازسازی شرکت اداری یکی از رایج ترین اتفاقاتی ست که دیر یا زود برای شما نیز رخ می دهد. اغلب افرادی که تصمیم دارند تا به بازسازی دفتر کار خود بپردازند، درباره مراحل و فرآیند بازسازی دفتر کار سوال دارند. در این مطلب تصمیم داریم تا با معرفی مراحل بازسازی به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

مراحل بازسازی دفتر کار

بازسازی دفتر کار یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها برای احیای عملکرد یک شرکت است. می توان با بازسازی و تغییر در چند مورد خاص، شکل کلی دفتر را تغییر داد، راندمان کارمندان را بالا برد و تأثیر مثبتی بر دیدگاه مشتریان گذاشت. مشخصاً ریز تا درشت تغییرات از نگاه تیزبین مشتریان و کارمندان شما دور نمی ماند و اثرات مثبتی به جای می گذارد. همین چند دلیل ساده، اغلب مدیران خوش فکر و آینده نگر را به فکر بازسازی دفتر کار انداخته است. اگر شما نیز جزو این گروه از افراد هستید، بد نیست تا پیش از شروع بازسازی، با مراحل انجام آن آشنا شوید.

  1. تشخیص نیاز های شرکت برای بازسازی اداری

اولین گام از بازسازی دفتر کار به نیاز سنجی اختصاص می یابد. در این مرحله از کار بایستی با یک نگاه دقیق و جدی، ینازهای شرکت خود را شناسایی کنید. در این خصوص بهتر است به دانش و تجربه خود اکتفا نکرده و تجربه کارمندان را نیز جویا شوید. برای مثل از آن ها بپرسید در طول روز با چه مشکلاتی طرف هستند؟ آیا نور محیط، تهویه، نوع مبلمان اداری و یا هارمونی رنگ موجود در محیط به آن ها حس خوبی می دهد؟ این بخش از پروسه بازسازی بسیار تعیین کننده خواهد بود. شاید ناچار باشید مدت ها عملکرد کارمندان و شرایط شرکت را تحت نظر قرار دهید تا مشکلات کشف نشده را نیز پیدا کنید.

آشنایی با مراحل و فرآیند بازسازی دفتر کار

  1. به کارگیری راه حل های منطقی و خلاقانه

در قدم بعد لازم است تا تلاش کنید برای هر یک از چالش های موجود در شرکت، یک راه حل منطقی، ارزان قیمت و خلاقانه ارائه دهید. برای مثال اگر کارمندان شما با نور محیط مشکل دارند، به جای تعویض لامپ ها، رنگ اتاق را تغییر دهید.

شاید عجیب به نظر برسد، اما هر قدر سیستم نورپردازی را تقویت کنید، تا زمانی که رنگ اتاق تبره و خنثی باشد، نتیجه خوبی دریافت نمی کنید. می توانید با استفاده از هارمونی رنگ های روشن، به بازتاب گسترده نور کمک کرده و بدین شکل مشکل نورپردازی در محیط را حل کنید. این یک روش خلاقانه و منطقی برای حل مشکل نور است.

در مواردی که کارمندان برای ارتباط با هم به مشکل می خورند، به جای گرد هم آوردن کلیه کارمندان در یک اتاق کوچک، دیوارهای مسدود کننده را کنار بگذارید. شما می توانید پارتیشن های شیشه ای را جایگزین دیوار کنید و بدین شکل ارتباطی منسجم میان کارمندان هم رده ایجاد کنید. این بازسازی کمک ویژه ای به بهبود دکوراسیون کرده و محیط کاری شما را شیک و مدرن جلوه می دهد.

  1. تعیین بودجه مورد نیاز بازسازی دفتر کار

پس از اینکه به یک راه حل منطقی رسیدید، باید هزینه اجرای بازسازی را تخمین بزنید. همچنین بودجه مورد نیاز برای انجام تغییر گسترده یا کوچک را کنار بگذارید. در بسیاری از موارد مشکلات رایج در شرکت با انجام تغییراتی ساده برطرف می شوند. برای مثال در محیط هایی که بیش از حد خشک و کسل کننده به نظر می رسند و کارمندان کارآیی خود را از دست داده اند، اضافه کردن چند المان طبیعی و با طراوت راهگشا خواهد بود. مشکل بی نظمی و شلختگی نیز با استفاده از چند ارگانایزر حل می شود.

اما در برخی مواقع شرکت شما نیاز به بازسازی های عمیق و تغییرات جدی دارد. برای مثال مبلمان اداری به جهت استاندارد نبودن یا کهنه شدن، باید کنار بروند. در این صورت باید یک بودجه مناسب برای خرید مبلمان اداری ارگونومیک کنار بگذارید. می توانید برای راهنمایی و مشورت با یک دیزاینر حرفه ای بازسازی دفتر کار معتبر اینجا کلیک کنید، و این مسئله را به خوبی حل کنید.

آشنایی با مراحل و فرآیند بازسازی دفتر کار

  1. انجام بازسازی های دفتر کار کوچک و بزرگ

در آخرین گام از فرآیند بازسازی ساختمان اداری، می بایست سراغ اجرای ایده ها و راهکارها بروید. در مواردی لازم است تا بازسازی را به اهالی فن بسپارید. برای مثال تخریب دیوارها و نصب پارتیشن شیشه ای مهارتی نیست که از عهده شما بربیاید. باید از یک شرکت معتبر و خوش نام بخواهید تا یک پارتیشن مناسب برای محل کار شما تدارک ببیند.

اما در مواردی تغییرات نیاز به نیروی اجرایی ندارد. شما می توانید مبلمان اداری مورد نیاز را خودتان نیز خریداری کنید. به شرط آنکه به یک سبک از طراحی و یک هارمونی رنگ مشخص متعهد بمانید. برای تحقق این امر لازم است تا در ابتدا اطلاعات خود را راجع به سبک طراحی مبلمان و رنگ های محبوب بالا ببرید. اگر توان و یا مهارت کافی ندارید، باز هم می توانید از شرکت های معتبر کمک بگیرید.

نتیجه گیری

با پروسه و فرآیند بازسازی در دفاتر کاری آشنا شدید. همانطور که گفته شد، این فرآیند با نیازسنجی آغاز شده و با ارائه راهکارهای خلاقانه، تعین بودجه و اجرای ایده ها به پایان می رسد. مراحل بازسازی در دفاتر کاری مختلف کاملاً متفاوت است. برخی شرکت ها به بازسازی های گسترده و برخی دیگر به تغییرات کوچک نیاز دارند. شما می توانید بازسازی را با تغییرات کوچک آغاز کنید و پس از تأمین بودجه لازم، به کمک مهارت اهالی فن، تغییراتی شگرف و عمیق به وجود آورید.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha