۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
مقابله با فرار مالیاتی بستر برقراری عدالت است

مقابله با فرار مالیاتی بستر برقراری عدالت است

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی مثل بازرگانان، پزشکان، وکلا، ورزشکاران و هنریشه‌ها با آشنایی به فرآیند فرار مالیاتی به راحتی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

به گزارش بازار، حمیدرضا امام قلی تبار بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور ، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور در بخش اصناف است گفت: اصناف به صورت سنتی کار می‌کنند و به صورت طبیعی اصناف خورده پا از مالیات معاف شدند. اما اصنافی که فعالیت بالا داشتند و گردش مالی بالایی داشتند، مالیات آن‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امام قلی تبار ادامه داد: مالیات باید ابزاری باشد که به توزیع عادلانه ثروت کمک کند و فاصله طبقاتی را از بین ببرد.

امام قلی تبار با اشاره به ضرورت مقابله با فرار مالیاتی گفت: مالیات باید با نظارت بیشتر از سوی دولت از تمامی مشاغل دریافت شود. با توجه به اینکه در چند ماه اخیر قیمت دلار کاهش یافته است، اما در اصناف افزایش قیمت ملموسی را شاهد بودیم. متأسفانه هیچ نهاد نظارتی ورود نمی‌کند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور گفت: علی رغم اینکه اعلام می‌شود نظارت‌ها در دریافت مالیات زیاد است، اما مشاهده می‌کنیم بخش زیادی از مشاغل فرار مالیاتی دارند مانند پزشکان. برخی زرگرها و پزشکان به دلیل اینکه تفکر اقتصادی دارند، با تخصص بهتری اقدام به پول شویی کرده اند. همواره این گلایه از سمت اصناف وجود دارد که با وجود درآمد بالا چرا پزشکان و زرگرها مالیات کمتری پرداخت می‌کنند.

امام قلی تبار گفت: خیل کثیری از فعالین اقتصادی، بازرگانان، پزشکان، وکلا، ورزشکاران، هنریشه گان، مالکین آپارتمان‌های خالی و ... با آشنایی به فرآیند فرار مالیاتی و پولشویی به راحتی از پرداخت مالیات فرار کرده یا بخاطر ضعف در اجرا، حداقل مالیات را پرداخت میکنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha