۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
فقر آبی در کرمان| آغاز تامین آب شرب ۶۶۹ روستای کشور
وزیر نیرو خبر داد؛

فقر آبی در کرمان| آغاز تامین آب شرب ۶۶۹ روستای کشور

کرمان- وزیر نیرو از فقر آبی در کرمان خبر داد و ۶۶۹ روستا در استان دچار تنش آبی شدید هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان صبح جمعه در آیین بهره‌ برداری از فاز اول تصفیه‌ خانه و آبرسانی به شهرهای بم و بروات، آب را مهم ترین مساله در کرمان دانست و گفت: کرمان از نظر آب فقیر است و باید برای حل این مشکل اقداماتی انجام شود.

وزیر نیرو از تنش آبی شدید در ۶۶۹ روستای استان کرمان خبر داد و افزود: تاکنون مشکل ۳۷ درصد از این روستاها رفع شده و مابقی روستاها در دستور کار است.

محرابیان بیان کرد: کار تامین آب شرب ۱۰ هزار روستای کشور با کمک گروه های جهادی آغاز شده است.

وی در خصوص خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۷ آغاز شد و با همکاری دولت ها به سرانجام رسید.

محرابیان با اشاره به کلنگ زنی خط دوم اجرایی پروژه گفته شده افزود: با اجرای این پروژه آب سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و چند استان مرکزی کشور تامین می شود.

وی با بیان اینکه پروژه گفته شده با پیشرفت خوبی در حال اجراست، بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان ۲۰ بهمن سال گذشته کلنگ زنی شد که با سرعت خوبی در حال اجراست.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از نیاز استان کرمان به آب با استفاده از آب های سطحی و تصفیه پسآب فاضلاب تامین خواهد شد، بیان کرد: از این طریق مشکل تامین آب استان کرمان را حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آب تصفیه سپآب آبی پایدار است، افزود: باید از ظرفیت پسآب برای تامین آب صنایع استفاده کرد.

محرابیان با بیان اینکه در زمینه برداشت آب های زیرزمینی رحم کنید، گفت: سطح آب چاه ها در برخی مناطق استان کرمان ۱.۵ متر کاهش یافته است.

وی همچنین در خصوص انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات اظهار کرد: آب این سد با کیفیت است ضمن اینکه پروژه آبرسانی به شهرهای دیگر شرقی استان از این سد هم به زودی اجرا می شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن اشرف گنجوئی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      0 0
      ??در چنین شرایطی تضمین تامین آب شرب برای نجات مردم شهرها و روستاها ، ?در گرو پیوستن به گروه و پیگیری نظرات ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات می‌باشد. ?{{{تامین آب شرب آحاد مردم کشورمان خصوصا استانهای کویری از مناطق کوهستانی گسترده‌ موجود امکانپذیر می باشد}}} [شعار روز جهانی آب سال ۲۰۲۳] ? (شتاب در تغییر برای حل بحران آب) ? ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان. ?? ??????? https://eitaa.com/joinchat/236650844Cc0e9b58cf0 ??در صورتیکه صلاح میدانید وارد گروه و همکاری و راهنمائی بفرمائید. ?موفق باشید