۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
شفافیت عامل ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

شفافیت عامل ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: نبود شفافیت در بازار سرمایه و تاخیر در افشای اطلاعات می‌تواند یک حس منفی به سرمایه گذاران خرد و حتی سرمایه گذاران خارجی بدهد و سبب خروج پول از بازار سرمایه شود.

به گزارش بازار، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در خصوص نامه تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اظهار کرد: در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲، در حالیکه بازار سرمایه از وضعیت خوبی برخوردار بود و اکثر سهام بزرگ در صف خرید قرار داشتند در کمتر از چند دقیقه بازار به سمت منفی حرکت کرد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد کاهش یافت. در آن برهه زمانی، آمار حاکی از فروش حقوقی‌ها و بازارگردان‌ها داشت، اما رئیس سازمان بورس این موضوع را در همان دوره رد کرد و علت کاهش بازار را ناشی از رفتار هیجانی سرمایه گذاران و ذخیره سازی سود توسط آن‌ها بیان کرد.

او در ادامه بیان کرد: روند منفی بازار سرمایه ادامه دار بود به طوریکه در دو روز شاخص کل با کاهش ۹ درصدی بیش از ۲۳۵ هزار واحد اصلاح کرد. اما پس از گذشت ۵۱ روز، با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی در رابطه با تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها، معلوم شد اصل مطلب چیز دیگریست.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با اینکه این نبود شفافیت در بازار چه آسیب‌هایی به سرمایه گذاران خواهد زد؟ گفت: اگر به بازارهای بزرگ دنیا و ماهیت بورس نگاهی بیندازیم، متوجه میشویم که یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم در بازارهای مالی، بحث شفافیت است. اما تاخیر در افشای اطلاعات می‌تواند یک پالس منفی به سرمایه گذاران خرد و حتی سرمایه گذاران خارجی بدهد و سبب خروج پول از بازار سرمایه شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha