۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
اعتبارزدایی از اسناد عادی، تحولی عظیم در حوزه مسکن کشور
مشاور وزیرراه و شهرسازی در حوزه مسکن عنوان کرد

اعتبارزدایی از اسناد عادی، تحولی عظیم در حوزه مسکن کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبارزدایی از اسناد عادی تحولی عظیم در حوزه صنعت مسکن است که می‌تواند سرمایه جذب کند، اعتمادبخشی را افزایش دهد و امکان برنامه ریزی دقیق‌تر را نیز فراهم کند.

به گزارش بازار، سید جواد سادات، مشاور وزیر در حوزه مسکن اعتبارزدایی از اسناد عادی را تحولی عظیم در حوزه صنعت مسکن خواند و گفت: این طرح ، هم می تواند جذب سرمایه داشته باشد ، هم اعتمادبخشی را افزایش دهد و هم سیاستگذاران این حوزه می توانند با عدد و آمار دقیق و درست تری برای حوزه مسکن برنامه ریزی کنند .مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : این طرح می تواند کمک زیادی در شناسایی زمین های مازاد دولتی خواهد داشت.

سادات معاملات با اسناد عادی را همواره پر ابهام و نگران کننده میان دوطرف معامله دانست که با تصویب نهایی طرح ۱۷ ماده ای در شورای نگهبان می توان به انجام معاملاتی اطمینان بخش در بخش مسکن امیدوار بود.

سادات مهمترین مزایای این طرح را در صورت تایید نهایی آنی سازی معاملات از طریق اسناد رسمی دانست و افزود : در این طرح اشاره شده است که حاکمیت مکلف است زیرساخت هایی که به صورت آنی می تواند اسناد رسمی را ثبت کنند ایجاد کند که این اقدام می تواند در بخش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن و حتی جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه موثر باشد.

وی درباره پیش فروش بعنوان یکی از ابزارهای تولید انبوه مسکن و مشکلاتی که داشتن اسناد عادی برای در ارتباط با آنها بوجود آورده اند هم گفت: نکته مهم موضوع دراین است که ما در نهضت ملی مسکن در کنار ساخت مسکن به دنبال این هستیم که با یکسری از اقدامات نرم مانند طرح سند دار کردن زمینها و املاک در کنار اعتبارزدایی از اسناد عادی ، کمک کنیم که مردم سرمایه هایشان را به بازار مسکن آورده و به تولید در این حوزه کمک کنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 1
      سلام قیمت مسافرخانه درقم با نرخ نامه جعلی که به دیوار نصب میکنندوکلاهبرداری میکنندواینکه در مسافرخانه اصفهان که رفتم . تلویزیون مسافرخانه خراب بودویک شب 300هزارتومان از من کلاهبرداری کرد
    • بیرن IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      2 0
      به نظر می‌رسد امروز بیش از هر زمان وجود یک سامانه جامع املاک کشور ، ضرورت دارد . با کمک گرفتن از استارت آپ ها و تدوین قوانین مربوط به آن توسط قانون گذار ، از ایجاد بحران در این بخش جلو گیری به عمل خواهد آمد ، در این طرح فروشندگان حقیقی که ملک آنها توسط کارشناسان خبره دادگستری هم از نظر قیمت و هم از نظر اصالت بررسی خواهد شد حق ورود به سامانه را خواهند یافت ، و هم خریداران واقعی که با اعتبار سنجی قدرت خرید اعم از پول یا مستقلات حق ورود خواهند یافت ،و از طرفی با جذب جوانان مستعد و تحصیل کرده در زمینه حقوق و املاک و آموزش آنها در زمینه کارشناسی مسکن و قیمت گذاری ، به اشتغال و جذب جوانان کمک خواهد شد ، و زمینه سو استفاده و معاملات سوری برچیده خواهد شد .و از طرفی زمینه خرید فروش امن و اجاره عادلانه فراهم خواهد شد . با کوتاه شدن دست دلالان در این زمینه کل جامعه نفع خواهد برد . و اجاره بها و خریدفروش و قیمت مسکن به صورت شفاف و قانونی صورت میگیرد .
    • کدخدا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 0
      دولت اول تکلیف خانه هایی که توسط تعاونی‌ها ساخته شده و این تعاونی ها با برخی ارگانها مثل منابع طبیعی مشکل دارند و به خانه ها سند نمی‌دهند را مشخص بکند ،اول تکلیف خا،ه هایی که سند مادر ندارد را مشخص بکند ،اول تکلیف خا،ه هایی که سند مادر ندارد و سازنده آن فوت کرده و وراث آن مرحوم هم در ایران نیستند بکند و.......بعد معاملات قولنامه ای را باطل اعلام کند ،در ضمن خبر این سایت ناقص است زیرا باید اول تاریخی برای ابطال این معاملات در نظر گرفته شود وبعد آنها را باطل اعلام کنند
    • امیر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      اسنادقولنامه ای که قبلا خریده ان تکلیفشان چیست