۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
حذف قضاوت‌های ناصحیح و انعکاس واقعیت‌ها، با ضبط و آرشیو ویدئو مجامع
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین مطرح کرد

حذف قضاوت‌های ناصحیح و انعکاس واقعیت‌ها، با ضبط و آرشیو ویدئو مجامع

بهشتی‌روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: با ضبط و آرشیو ویدئو مجامع، رویدادهای مجامع قابلیت استناد خواهد داشت و این اتفاق، سبب افزایش شفافیت و قضاوت صحیح‌تر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی بهشتی‌روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در خصوص تاثیر ضبط و آرشیو ویدئو مجامع بیان کرد: ضبط و آرشیو ویدئو، اتفاقی مثبت برای بازار سرمایه است؛ چرا که در سال‌های اخیر مکررا شاهد آن بوده‌ایم که ویدئوهایی از مجامع شرکت‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شده که بعضا علیه سهامدار یا هیئت مدیره بوده و چه بسا، عده‌ای با انتشار بخشی از اظهارنظرها در مجامع، در فضای مجازی به تحریف اذهان سهامداران پرداخته‌اند.

وی افزود: قطعا با مشاهده بخشی از اتفاقات مجمع، نمی‌توان به واقعیت‌ها پی برد، اما اگر قرار باشد ویدئو مجامع، ضبط و آرشیو شود هر آنچه در مجمع توسط هیئت مدیره‌ها و ناظر مجمع و... مطرح شود، قابلیت استناد خواهد داشت و این اتفاق، سبب افزایش شفافیت و قضاوت صحیح‌تر نسبت به مجامع خواهد شد.

بهشتی‌روی در ادامه با اشاره به مزایای گواهی تمکن مالی الکترونیک اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مثبتی که اخیرا در بازار سرمایه رخ داده، صدور گواهی تمکن مالی بصورت الکترونیک بوده است.

وی افزود: صدور گواهی تمکن مالی به روش قبلی مشکلاتی داشت و بعضا وجاهت قانونی لازم را نداشت؛ به همین دلیل شاید گواهی تمکن مالی بانک‌ها بر اساس وجه نقد حساب و... وجاهت بیشتری داشت، اما صدور این گواهی در بازار سرمایه بصورت الکترونیک اتفاق مثبتی خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین تصریح کرد: معتقدم اعتبار گواهی تمکن مالی در بازار سرمایه حتی از گواهی تمکن مالی بانک‌ها بالاتر خواهد بود؛ زیرا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم مسئولیت صدور این گواهی‌ها و هم تایید صحت اطلاعات آن را برعهده دارد و هر مرجعی که نیاز به این گواهی داشته باشد، امکان استعلام خواهد داشت. امیدوارم سریال تصمیمات و اقدامات مثبت در بازار سرمایه ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha