۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
اعتبار زدایی از اسناد عادی در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد

اعتبار زدایی از اسناد عادی در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری ناشی از مشکلات اسناد عادی است.

به گزارش بازار، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایات متعدد در رابطه با اسناد عادی و تشکیل پرونده‌های بسیار زیاد در قوه قضائیه گفت: عمده شکایت‌های در این موضوع، مربوط به زمین خواری و فروش مال غیر است.

پژمانفر فروش یک قطعه زمین به چند نفربا یک برگ کاغذ و امضای تعدادی افراد را از مشکلات عمده‌ای دانست که به واسطه همین اسناد عادی در جامعه اتفاق می‌افتد که نتیجه آن تشکیل انبوهی از پرونده‌های قضایی در دادگاههاست.

وی همچنین فروش مال غیررا نیز از مفاسد این موضوع دانست و گفت: ما فراوان داریم پرونده‌هایی که به ما مراجعه شده است و می‌بینیم که یک ملک را به چند نفر فروخته اند. پژمانفر در همین رابطه به پرونده بزرگ فروش ملک در سال ۱۳۹۷ در شهر قم اشاره کرد و گفت: در این پرونده صدوسی واحد مسکونی به هزارو چهارصد نفر فروخته شده است که مشکلات متعدد و زیان‌های فراوانی را به مردم وارد کرده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه در بحث اسناد عادی، افراد بدون توجه به مسائل قانونی و فقط با استناد به یک برگ کاغذ و اعتماد ظاهری به نقل و انتقال زمین و یا ملکی می‌کنند که مشکلات بعدی بوجود آمده دامن مردم را گرفته و منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی میشود. به همین دلیل امیدواریم که مجمع تشخیص مصلحت هر چه سریعتر برای اجرای قانون کمک کند.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha