۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
افزایش ۱۰۱۴ درصدی صادرات کالا| رشد درآمد عمومی به ۳۸۷ درصد رسید
ثبت رکورد جدید آماری از گمرک آبادان؛

افزایش ۱۰۱۴ درصدی صادرات کالا| رشد درآمد عمومی به ۳۸۷ درصد رسید

آبادان- پورحشمت، مدیرکل گمرک آبادان گفت: برای اولین بار طی سنوات قبل رکورد صادرات از گمرکات آبادان با افزایش یک هزار و ۱۴ درصدی به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، افزایش صادرات غیرنفتی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها ضرورت دارد و صادرات به کشورهای منطقه بهترین گزینه برای گسترش صادرات غیرنفتی کشور است.

برای اینکه اقتصاد ایران به صادرات نفتی وابسته نباشد باید توسعه بازار صادرات در کشورهای مورد نظر با برنامه‌ریزی و اقدامات حمایتی و موثر از سوی دولت به انجام برسد. به منظور موفقیت در حوزه صادرات غیرنفتی باید کار جدی و سازنده انجام شود.

شهر بندری آبادان از گذشته دارای پیشینه تاریخی در حوزه تجارت و صادرات بوده است ولی بعد از جنگ تحمیلی نتوانست به جایگاه واقعی خود برسد. البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی این امر مربوط به برنامه‌ریزی صحیح مدیریتی است.

مدیرکل گمرک آبادان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای اولین بار طی سنوات گذشته رکورد صادرات غیر نفتی از گمرکات آبادان با افزایش یک هزار و ۱۴ درصدی به بالاترین حد خود رسید.

وحید پورحشمت افزود: این افزایش آماری از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه خردادماه سال گذشته است.

وی میزان صادرات غیرنفتی گمرکات آبادان را از نظر تعداد اظهارنامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲۳ رشد عنوان کرد و گفت: از نظر ارزش ریالی ۹۲ درصد رشد و از نظر دلاری ۲۲ رشد را داشته است.

مدیرکل گمرک آبادان تاکید کرد: درآمد عمومی گمرکات آبادان در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸۷ درصد رشد دارد.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha