۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
درآمد روزانه ۱۳.۵ میلیون دلار از فاز ۱۱ پارس جنوبی|۶۰ هزار بشکه به تولید میدان آزادگان افزوده می‌شود
مدیرعامل شرکت‌ملی نفت در گفت‌وگو با بازار:

درآمد روزانه ۱۳.۵ میلیون دلار از فاز ۱۱ پارس جنوبی|۶۰ هزار بشکه به تولید میدان آزادگان افزوده می‌شود

بوشهر- خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از درآمد روزانه ۱۳.۵ میلیون دلار از فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ هزار بشکه به تولیدات میدان نفتی آزادگان افزوده می‌شود.

محسن خجسته‌مهر در حاشیه افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار صنعت نفت به شمار می‌رود و ۷۵ درصد گاز کشور از این مجتمع عظیم تامین می‌شود.

وی افزود: توسعه میادین مشترک نفتی و گازی در اولویت صنعت نفت قرار دارد و در ۲۰ ماه اخیر با تاکید وزیر نفت و رئیس جمهور، توسعه و تکمیل فاز ۱۱ جزو اولویت‌های دولت بود.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: فاز ۱۱ علاوه بر تامین ۵۰ میلیون متر مکعب گاز، نقش مهمی در درآمد ارزی دارد و روزانه ۱۳.۵ میلیون دلار از این فاز درآمد خواهیم داشت.

خجسته‌مهر تصریح کرد: عملیات جابجایی سکوی دریایی فاز ۱۱ بسیار پیچیده و مهم بود و با تلاش متخصصان داخلی با نهایت دقت و کیفیت انجام شد و بار دیگر اقتدار کشور به نمایش درآمد.

وی به توسعه میدان آزادگان اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش متخصصان داخلی صنعت نفت، ۴۰ حلقه چاه جدید در این میدان احداث و ۶۰ هزار بشکه به تولیدات این میدان نفتی افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: بزودی قرارداد ۷ میلیارد دلاری توسعه یکپارچه فاز دوم میدان آزادگان منعقد و اجرایی می‌شود که گام بلندی در توسعه این میدان است.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha