۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
 افزایش قیمت گاز در اروپا

افزایش قیمت گاز در اروپا

بلومبرگ نوشت: در حالی که معامله‌گران بر انتظارات هوای گرمتر در ماه آینده تمرکز کردند، قیمت گاز طبیعی در اروپا افزایش یافت.

به گزارش بازار، افزایش قیمت گاز طبیعی احتمالاً تقاضا را تحریک می‌کند، اگرچه خطرات عرضه همچنان وجود دارد.

قیمت‌های آتی معیار ۴.۹ درصد افزایش یافت و دمای هوا در شمال غربی اروپا - خانه بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز - تا اواسط ژوئیه بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

سازمان انرژی دانمارک در یادداشتی نوشت: «به نظر می‌رسد تمرکز به شدت به سمت پیش‌بینی‌های آب‌وهوای ماه جولای تغییر می‌کند که در آن دما ممکن است در سراسر اروپا بالاتر از حد نرمال باشد و تقاضا برای انرژی برای خنک‌کننده افزایش یابد.»

همچنین نگرانی‌های بیشتری در مورد اختلالات عرضه در نروژ، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان گاز، وجود دارد، زیرا تاسیسات آن تحت تعمیر و نگهداری طولانی قرار دارند و اروپا در برابر اختلالات تاسیسات جهانی LNG در طول تابستان آسیب‌پذیر است.

این در شرایطی است که پس از کاهش محموله‌های گاز از طریق خطوط لوله روسیه، مشتریان به شدت به سوخت فوق سرد متکی هستند.

جریان گاز نیروگاه طبیعی مایع کورپوس کریستی LNG شرکت Cheneire Energy در ایالات متحده نیز دیروز سه شنبه کاهش یافت که نشان دهنده وجود مشکل در این نیروگاه است.

گفتنی است که تامین کنندگان آمریکایی از زمان شروع جنگ در اوکراین نقش مهمی در پر کردن شکاف‌های موجود در بازار اروپا ایفا کرده اند.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha