۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
فعالیت ۱۵۰۰ مگاوات رمز ارز غیر مجاز در کشور
مجری طرح رمز ارز توانیر اعلام کرد

فعالیت ۱۵۰۰ مگاوات رمز ارز غیر مجاز در کشور

خدادادی، مجری طرح رمز ارز توانیر گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات رمزارز غیر مجاز در کشور فعال است.

به گزارش بازار، محمد خدادادی گفت: ماهیت رمز ارز همچون قاچاق سوخت است به دلیل اینکه حامل‌های انرژی قیمت یارانه‌ای دارند انگیزه اقتصادی ایجاد می‌کنند که با قیمت جهانی به این مسأله ورود پیدا کنند.

خدادادی ادامه داد: راهکار بلند مدت این موضوع که یک پدیده اقتصادی و اجتماعی است کنترل قیمت‌ها است

به گفته وی در سایر کشورها چنین دغدغه‌ای برای استخراج رمز ارز وجود ندارد و تنها به دنبال جلوگیری از دزدی برق هستند

خدادادی اضافه کرد: میزان استخراج رمزارزهای غیرمجاز نسبت به قبل از اقدامات مقابله‌ای کاهش یافته و اکنون انسجام بین دستگاهی افزایش یافته است. در سال‌های اخیر اگر تمهیداتی در نظر گرفته نشده بود اکنون با بحران جدی روبرو بوده ایم.

مجری طرح رمز ارز توانیر ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ تا کنون ۸۵۰۰ مرکز غیرمجاز کشف شده که ۲۶۰ هزار ماینر در آن‌ها مشغول فعالیت بوده و ۷۱۰۰ مگاوات توان مصرفی این مراکز بوده است که رقم بالایی به حساب می‌آید، اما دیگر در آمارهای جهانی ایران جز پنج کشور استخراج کننده رمزارز نیست و به نظر می‌رسد که علت این موضوع عدم رصد وی‌پی‌ان‌ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات رمزارز غیر مجاز در کشور فعال است، و بر خلاف پیش بینی ما بیشترین فعالیت در در استان‌های جنوبی و صنعتی شامل تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی تعداد رمزارزهای کشف شده بیشتر بوده است.

خدادادی در خاتمه با اشاره به اینکه اکنون ۱۵۳ مرکز مجاز با ظرفیت ۲۳۸ مگاوات در کشور فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: این مراکز مجاز مطابق قانون در ایام محدودیت‌دار اجازه خرید برق از شبکه را ندارند و سیاست کلی کشور نیز این است که این واحدها نیاز خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برطرف کنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha