۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
سامانه هوش مصنوعی گوگل طی چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد
مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل:

سامانه هوش مصنوعی گوگل طی چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد

مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل از راه اندازی سامانه هوش مصنوعی این شرکت به نام جمینای طی چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش بازار؛ مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل اعلام کرد که سامانه هوش مصنوعی جدید این شرکت به نام جمینای (Gemini) قدرتمند تز از سرویس مشابه مایکروسافت یعنی چت جی پی تی خواهد بود.

«دمیس هاسابیس» مدیر شرکت «دیپ مایند» که پیمانکار بخش هوش مصنوعی گوگل محسوب می شود، با ارائه این توضیح که جمینای بر اساس زبان برنامه نویسی LLM نوشته خواهد شد؛ گفت که علیرغم تشابه ین سامانه با چت جی پی تی، محصول جدید گوگل قادر به حل مساله و برنامه ریزی نیز هست.

وی همچنین تصریح کرد که هوش مصنوعی جمینای گوگل بر اساس فناوری و تکنیک های آلفاگو (Alphago) کار خواهد کرد که به همین دلیل، عملکردی بهتر از رقیب مایکروسافتی خود یعنی چت جی پی تی خواهد داشت.

با اینحال، گوگل اعلام کرده که سامانه هوش مصنوعی جمینای هنوز چند ماه با راه اندازی فاصله داشته و این پروژه برای راه اندازی کامل نیازمند چند صد میلیون دلار بودجه است.

فعالیت و صرف هزینه گوگل برای راه اندازی جیمینای در حالی انجام می شود که کنگره آمریکا در هفته جاری قوانین سخت گیرانه برای استفاده از سامانه های هوش مصنوعی وضع کرده و در حال حاضر، تنها سامانه چت جی پی تی پلاس مایکروسافت اجازه فعالیت و استفاده عمومی در این کشور را دارد.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha