۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
 عملکرد کند بانک‌های بریتانیایی در اعمال نرخ سود سپرده‌ها
خزانه داری انگلیس اعلام کرد

عملکرد کند بانک‌های بریتانیایی در اعمال نرخ سود سپرده‌ها

قرار است وزیر خزانه داری انگلیس امروز چهارشنبه نشستی با سازمان نظارت مالی و ناظران و تنظیم کننده‌های مالی درباره نرخ سود جدید برگزار کند.

به گزارش بازار، جرمی هانت، وزیر خزانه داری بریتانیا، گفت که بانک‌ها در انتقال افزایش‌های اخیر نرخ بهره به سپرده گذاران بسیار کند پیش می‌روند و او این موضوع را با مدیران ارشد بانک‌ها در میزگردی در هفته گذشته مطرح کرد.

وزیر خزانه داری انگلیس قرار است امروز چهارشنبه با سازمان نظارت بر امور مالی و رگولاتورها و ناظران مالی دیدار و گفت‌وگو کند.

دولت به دنبال راه‌هایی برای کمک به بریتانیایی‌ها برای غلبه بر افزایش هزینه‌های زندگی بدون افزایش هزینه‌های دولتی است و با اعمال فشار بر شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های مشتریان، تلاش می‌کند.

بر اساس برآوردهای سرویس اطلاعاتی بلومبرگ برای تحلیل اقتصادی، از زمان آغاز افزایش نرخ بهره در اواخر سال ۲۰۲۱، تنها حدود ۴۰ درصد از افزایش نرخ بهره توسط بانک‌ها به سپرده گذاران منتقل شده است.

هانت و نخست وزیر ریشی سوناک در تلاش هستند تا بانک‌ها را تحت فشار قرار دهند تا اطمینان حاصل کنند که نرخ بهره سپرده‌ها به همان سرعتی که نرخ وام مسکن و سایر وام‌ها را افزایش داده اند، افزایش دهند.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha