۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
تولیدکنندگان سمنانی تجلیل شدند | تقویت سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه
گزارش بازار:

تولیدکنندگان سمنانی تجلیل شدند | تقویت سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه

سمنان- مراسم تقدیر از ۱۳ تولیدکننده صنعتی و معدنی و همچنین یک پیشکسوت حوزه تولید در استان سمنان با حضور محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت برگزار شد.

بازار، گروه استان ها: مراسم تجلیل از ۱۳ تولید کننده و کارآفرین صنعتی و معدنی نمونه استان سمنان با حضور هاشمی استاندار سمنان، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، رئیس اتاق بازرگانی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به میزبانی اتاق سمنان برگزار شد.

نکته حائز اهمیت در این مراسم حضور پیشکسوتان عرصه تولید صنعتی و معدنی بود که به نمایندگی از جامعه پیشکسوتان عرصه تولید، یک نفر مورد تقدیر قرار گرفت. به گفته رئیس سازمان صمت استان این برنامه با هدف انگیزه بخشی و تقدیر از مجاهدت های تولید گران در استان برگزار شده است.

تقدیر از تولیدگران استان سمنان

یادگار احمدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان که در گفتگو با خبرنگار بازار، صحبت می کرد افزود: شرکت های کلران ، سنگ کاران نوین ، سیم و کابل مغان ، کندر ، آریا ترانسفو شرق ، طب پلاستیک نوین ، املاح معدنی ایران، درین ریس، نساجی الگانت، رویان دارو و گل آسای سرما از واحدهای تولیدی نمونه بودند که در این مراسم با اهدا لوح تندیس تجلیل شدند.

احمدی رئیس سازمان صمت استان سمنان: دو طرح صنعتی نمونه و یک پیشکسوت بخش صنعت و معدن تقدیر شدند

وی با بیان اینکه در این مراسم از دو طرح صنعتی نمونه و یک پیشکسوت بخش صنعت و معدن استان با اهدا لوح تندیس تقدیر شد، افزود: این مراسم با حضور برادران معاون وزیر صمت همچنین به نوعی استماع مشکلات تولیدگران هم بود.

تولیدکنندگان سمنانی تجلیل شدند | تقویت سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه

اعطای تسهیلات بانکی به تولیدگران

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه تقویت ظرفیت واحد های تولیدی در بخش های صنعتی و معدنی از جمله اقدامات صمت در استان است، گفت: در دولت حجت الاسلام رئیسی و در استان سمنان ۱۶۱ واحد صنعتی که بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند تقویت و حمایت شده است.

احمدی با بیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب رونق تولید همچنین به کارخانه های صنعتی و معادن استان سمنان پرداخت شده است، ابراز کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی از جمله رسالت های این نوع تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه حدوداً ۶۹۰ واحد معدنی دارای پروانه در استان سمنان وجود دارد که نشان از ظرفیت های خوب استان دارد، افزود: ۱۵ میلیون تن ماده معدنی سالانه از معادن استان سمنان استخراج می شود همچنین معادن این استان در زمینه نمک، گچ، سلستین و زغال سنگ رتبه اول کشور را دارا هستند.

جذب سرمایه گذاران

اما مراسم تقدیر از تولیدگران فرصت خوبی است تا با مسئولان اقتصادی استان سمنان و همچنین مهمانان دعوت شده از وزارت صمت گفتگویی کرد همانطور که رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: بخش خصوصی در خط مقدم نبرد اقتصادی قرار دارد لذا باید سهم و بهای ویژه ای به آن داد.

رئیس اتاق سمنان: سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه باید متناسب با اهمیت این بخش باشد

فرج الله معماری با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه باید متناسب با اهمیت این بخش باشد لذا عددی زیر ۵۰ درصد برای این بخش نباید در نظر گرفته شود، ابراز داشت: باید بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه به جایگاه اصلی خودش برسد.

وی با بیان اینکه نه تنها جایگاه بلکه سهم و حضور بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه کم است، افزود: بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه به خوبی دیده نشده است لذا مسئولان باید در این زمینه اقدامات جدی تری را صورت دهند تا شاهد تقویت این بخش باشیم.

تولیدکنندگان سمنانی تجلیل شدند | تقویت سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه

امنیت برای سرمایه گذاران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری از تولیدگران بخش خصوصی علی رغم تمام مشکلات جا نزده و در میدان در حال تولید هستند تا چرخ اقتصاد کشورمان بچرخد، گفت: این تولیدگران در واقع عاشقانه کار می کنند در نتیجه باید به همان نسبت نگاه مثبتی هم به آنها باشد.

سعید ترکمان دهنوی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان نیز ضمن اشاره به ضرورت ایجاد بستری امن برای سرمایه گذاران در استان سمنان بیان کرد: یکی از اقداماتی که مسئولان ما باید صورت دهند این است که نگذارند سرمایه گذار ما احساس ناامنی کند.

وی افزود: بخش خصوصی این احساس را دارد که با وجود تمام تلاش‌ها در دور باطل قرار گرفته و این ذهنیت مضر برای امید و سرمایه اجتماعی بوده و اگر مسئولان قبول دارند کشور درگیر جنگ اقتصادی است باید همراهی لازم با بخش خصوصی داشته باشند.

رصد و توسعه خوب اقتصادی در بخش صنعتی و معدنی

معاون صنایع عمومی وزیر صمت اما رشد و توسعه اقتصادی بخش صنعت و معدن را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: رشد اقتصادی استان سمنان بنا به گواه آمار، بیش از ۱۵ درصد است و این نشان می دهد که صنایع و معدن خوبی در این استان فعالیت دارند.

معاون وزیر صمت: اهتمام و تلاش خوبی در راستای رفع دغدغه تولیدکنندگان وجود دارد

محمد مهدی برادران با بیان اینکه رشد اقتصادی در حوزه صنعت کشور به ۷.۷ درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: این آمار در حالی در سال ۱۴۰۱ ثبت شد که رشد کشورمان در همین شاخص در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۳.۳ درصد برآورد می شود که نشان از اقدامات خوب دولت سیزدهم در بخش توسعه صنعتی و معدنی دارد.

وی پس از تشریح وضعیت کنونی، به دغدغه های تولیدگران نیز پرداخت و با بیان اینکه بخشی از دغدغه های تولید کنندگان تامین ارز، ثبت سفارش و تامین مواد اولیه است، گفت: این موضوعات هم با هماهنگی بیشتر دستگاه های ذیصلاح و هم با عزم جدی تری در دستور پیگیری و کار قرار دارد.

تولیدکنندگان سمنانی تجلیل شدند | تقویت سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه

کاهش اطاله بروکراتیک

معاون وزیر صمت از تلاش برای کوتاه کردن روند بروکراسی تامین ارز، مواد اولیه و ... خبر داد و ابراز کرد: اهتمام و تلاش خوبی در راستای رفع دغدغه تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشورمان در مجموعه وزارت صمت و تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

برادران همچنین گفت: برای رفع دغدغه نخست استان سمنان در زمینه تامین نیروی انسانی مورد نیاز توسعه صنعت باید چاره جویی کرد که در این زمینه می توان از ظرفیت هایی مانند دانشگاه های فنی و حرفه ای و ... بهره گرفت.

استاندار سمنان: کاهش آمار بیکاری استان به کمترین میزان در ۱۸ سال اخیر محقق شد

وی همچنین اشاره ای به شِمای کلی سیمای اقتصادی استان سمنان به خصوص در بخش صنعت کرد و بیان داشت: احیای بیش از ۱۰۰ واحد راکد در استان سمنان از نشانه‌های رشد اقتصادی در بخش صنعت این استان است.

کاهش بیکاری در استان سمنان

استاندار سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به کاهش آمار بیکاری استان به کمترین میزان در ۱۸ سال اخیر با تلاش های صورت گرفته در بدنه دولت سیزدهم، گفت: امروز نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری پائین تر و حدود ۵.۷ درصد است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه احیای واحد های راکد و سپس ایجاد واحدهای جدید دو دغدغه استانداری از ابتدا بود، بیان داشت: در دو سال گذشته حتی یک واحد تولیدی صنعتی تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی از دیگر اقداماتی است که در استان سمنان طی دولت سیزدهم صورت پذیرفته است، بیان کرد: احیای ۱۱۰ واحد صد در صد راکد در سراسر استان سمنان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش بازار، با حضور محمد مهدی برادران یک کارخانه تولید پلی استر هم مورد بهره برداری قرار گرفت برادران همچنین از چند واحد تولیدی نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این تولیدگران در شهرک های صنعتی ایوانکی، گرمسار و سمنان قرار گرفت.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha