۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
حقوق کارگران مجرد از نرخ تورم پیشی گرفت
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار:

حقوق کارگران مجرد از نرخ تورم پیشی گرفت

توفیقی، رئیس کمیته دستمزد در شورای عالی کار گفت: با افزایش پنج درصدی پایه حقوق کارگران میزان دریافتی یک کارگر مجرد بدون احتساب سابقه به ۲۶ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۷۰ ریال رسید که این رقم نسبت به حقوق سال گذشته کارگران افزایش ۴۴.۵ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرامرز توفیقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در دویست و نود و دومین جلسه شورای عالی کار مقرر شد تا ۷۵ هزار تومان از پایه سنواتی کسر و به پایه حقوق کارگران اضافه شود که با این احتساب میزان افزایش حقوق پایه کارگران از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد رسید.

وی افزود: حداقل دستمزد یک کارگر مجرد در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۰۶۸ هزار و ۸۱۰ ریال بود که این رقم امسال به ۲۶ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۷۰ ریال رسید.

توفیقی ادامه داد: همچنین با افزایش ۷۵ هزار تومانی به سایر سطوح مزدی در مجموع ۳۵۰ هزار تومان به حداقل حقوق کارگران اضافه شد که با این احتساب میزان دریافتی کارگران مجرد از تورم اعلامی بانک مرکزی پیشی گرفت.

رئیس کمیته دستمزد در شورای عالی کار با بیان اینکه افزایش حق مسکن پس از تصویب هیات دولت قابل پرداخت است، خاطرنشان کرد: سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۲۶ هزار ریال اضافه شد.

کد خبر: ۲۲٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha