۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
 تمجید رئیس قوه قضاییه از بانک مرکزی| راه‌اندازی سامانه سیاق یک انقلاب است

تمجید رئیس قوه قضاییه از بانک مرکزی| راه‌اندازی سامانه سیاق یک انقلاب است

اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گفت: راه‌اندازی سامانه سیاق در بانک مرکزی که کار مردم را بجای ۲۰۰ روز ظرف چند دقیقه انجام می‌دهد، یک انقلاب است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار اعضای قوه قضاییه با رهبر انقلاب از اقدام بانک مرکزی در راه‌اندازی سامانه سیاق (مسدودی و رفع مسدودی حساب بانکی) به عنوان یک انقلاب در رفع مشکلات مردم و استفاده از فناوری، تمجید کرد.

وی‌ اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه سیاق در بانک مرکزی که کار مردم را بجای ۲۰۰ روز و بعضاً تا یکسال، ظرف چند دقیقه انجام می‌دهد یک انقلاب است.

پیش از این‌ نیز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در ششمین جلسه شورای راهبری دادرسی الکترونیکی که با تقدیر اژه ای از عملکرد بانک مرکزی در این‌حوزه‌ همراه بود، با اشاره به ایجاد سامانه یکپارچه احکام قضایی موسوم به «سیاق اظهار کرد: بانک مرکزی با هدف تسهیل و تسریع در اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی و احقاق حقوق شاکیان محق مالی و همچنین دستیابی سریع و آسان و با کیفیت مردم به خدمات بین دستگاهی با همکاری قوه قضاییه و شبکه بانکی، مبادرت به ایجاد سامانه یکپارچه احکام قضایی (سیاق) کرده تا با بهره گیری از این سامانه ابلاغ و اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی به صورت برخط و لحظه‌ای انجام شود.

وی افزود: با بهره گیری از سامانه سیاق از این پس با حذف مکاتبات کاغذی و دیوان سالاری بین دستگاهی و از طریق گسترش تعاملات الکترونیکی بین نظام بانکی و دستگاه‌های قضایی، کلیه مراحل شناسایی حساب‌ها توسط مرجع قضایی استعلام موجودی لحظه‌ای حساب و صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب به صورت آنلاین و در لحظه و در تمام ساعات شبانه روز قابل انجام است.

فرزین ادامه داد: با استقرار این سامانه متوسط اجرای حکم از ۲۰۰ روز در سال ۹۴ به حداکثر ۴ دقیقه در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است که این امر تاثیر به سزایی در تحقق عدالت اجتماعی، کاهش زمان رسیدگی و حصول نتیجه در پرونده‌های قضایی به نفع مردم و همچنین جلوگیری از عدم اجرای احکام قانونی به واسطه برداشت از حساب‌های تحت پیگرد خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha