۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
احداث بیش از ۴ هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران بهارستان
در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود؛

احداث بیش از ۴ هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران بهارستان

اصفهان - عملیات احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط شرکت عمران بهارستان در ۱۲۷ هکتار از اراضی شهر جدید بهارستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عملیات احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط شرکت عمران بهارستان در ۱۲۷ هکتار از اراضی شهر جدید بهارستان آغاز شد.

معاون وزیر و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، عصر سه شنبه در این مراسم با اشاره به عزم دولت برای نهضت تولید یک میلیون مسکن ملی در سال اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم رویکردهای مختلف برنامه ریزی شده است.

علیرضا جعفری افزود: به نوعی که تحویل زمین به متقاضیانی که در شهر و کلان شهرهایی زندگی می کنند که زمین مناسب برای این امر تخصیص یافته است از جمله رویکردهای مهم ما محسوب می شود.

وی تاکید کرد: ما دارای محدودیت زمین هستیم و بر این اساس تحویل زمین برای واحدهای یک طبقه حیاط‌دار امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای واحدهای ۴ طبقه و ۷ طبقه است، گفت: قرار است بیش از چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط شرکت عمران بهارستان در ۱۲۷ هکتار از اراضی شهر جدید بهارستان ساخته و افتتاح شود.

جعفری در ادامه در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری بهارستان اظهار داشت: ما در توسعه زیرساخت کلانشهرها و شهرهای جدید کشور شاهد عقب‌ماندگی هایی هستیم اما اراده دولت بر این است و توسعه زیرساختها جبران مافات کند.

وی افزود: دولت در تعامل با قوای دیگر، کارهای جهادی در دو سال اخیر داشته است که از جمله آنها طرح نهضت ملی مسکن است.

احداث شهر جدید چهارم در اصفهان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم، ملت ایران شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در کشور خواهند بود، گفت: تامین نیاز مسکن و تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است.

وی تاکید کرد: توسعه طرح‌های هادی روستایی، الحاق اراضی به مناطق شهری، تغییر کاربری‌ها در داخل محدوده بافت شهری و ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید از مهمترین محورهای برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.

۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط در بهارستان

جعفری با اشاره به اینکه در اصفهان نیاز به ساخت مسکن جدید کاملا محسوس است، گفت: در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید چهارم در استان اصفهان احداث می شود، گفت: نکته مهم اینکه ظرفیت ساخت مسکن در شهر جدید بهارستان، پر شده است و دیگر به دنبال بلند مرتبه‌سازی هم نیستیم چرا که با ذائقه ایرانی همخوان نیست و بر این اساس به دنبال ایجاد شهر حدید چهارم هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری بهارستان با مشارکت و امضای تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی اجرا می‌شود و انتظار می‌رود که تا پایان تابستان، عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه طرح این بیمارستان با توجه به معماری ایرانی- اسلامی و در شأن اصفهان خواهد بود، ابراز کرد: مصوبات وزارت بهداشت و نقشه‌های اولیه این پروژه اخذ شده است.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به اصفهان علاوه بر کُلنگ‌زنی عملیات اجرایی این بیمارستان و افتتاح ساختمان اورژانس این شهر با مساحت ۵۶۵ مترمربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، از پروژه های قطار شهری، فضای سبز و زمین ورزشی، مسکن ملی و طرح های آموزشی بازدید کرد.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      سلام من سه فرزند دارم که آخری ۲۵فروردین ۱۴۰۰بدنیا اومده خداوکیلی هیچ وامی تا حالا بهم ندادند الانم ۳ماه دیسک کمر دارم تو خونه افتادم تو یه زیر زمین ۴۰ متری توزینبیه اصفهان به سر میبریم حضرت عباسی یه تیکه زمین به من بدید وسط بیابون برن توش چادر بزنم دیگه خسته شدم