۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کارخانه قند کشت و صنعت مغان ضررده است
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

کارخانه قند کشت و صنعت مغان ضررده است

اردبیل- محمدی، مدیرعامل کشت و صنعت مغان گفت: کارخانه قند مغان از واحدهای ضررده شرکت بوده و بایستی از طریق افزایش سطح زیر کشت قراردادی، برنامه ریزی برای کشت قراردادی ۴ هزار هکتار چغندر قند انجام یابد.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی و مبارزه با آن هدف اصلی ما بوده و باید برنامه ریزی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش زودبازده انجام بگیرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان اذعان داشت: کارخانه قند مغان از واحدهای ضررده شرکت بوده و بایستی از طریق افزایش سطح زیر کشت قراردادی، برنامه ریزی برای کشت قراردادی ۴ هزار هکتار چغندر قند و افزایش طول دوره بهره برداری از میزان زیان این واحد صنعتی بکاهیم.

وی افزود: تدوین بسته تشویقی برای چغندرکاران منطقه و سایر نقاط و اجرایی نمودن آن تاثیر فوق العاده‌ای در روی آوری هر چه بیشتر کشاورزان به کشت چغندر قند دارد و باید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید برنامه داشته باشیم.

محمدی تاکید کرد: سرمایه گذاری‌های انجام شده در بذر و نهال افزون بر تامین نیاز کشور، رویکرد صادرات محور داشته و نیازمندی‌های کشورهای منطقه را تامین خواهد کرد و شیر خشک تولیدی شرکت نیز با استانداردهای بالا به کشورهای دیگر صادر می‌گردد و تجاری سازی سایر محصولات این بنگاه اقتصادی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر اقداماتی که در خصوص راه اندازی خطوط جدید تولید در کارخانه لبنیات شرکت صورت پذیرفته است، کارهای خوبی نیز در زمینه احداث انبار، مرکز برق و کارهای عمرانی کارخانه انجام یافته است. راه اندازی خطوط دوغ پت و پنیرسازی نیز با توجه به ارزش افزوده آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدی ادامه داد: در حوزه لبنیات سه محصول ماست پروبیوتیک، ماست موسیر و روغن زرد راه اندازی شده و ایرادات کارخانه لبنیات با اعمال اصلاحات ساختاری رفع شده است. اخذ استانداردهای بین المللی کمک شایان توجهی بر اخذ کد IR می‌باشد.

وی ادامه داد: خاک مغان زرخیز بوده و این بنگاه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده آن توانایی کسب درآمد و تولید ثروت بیش از پیش را دارد. باید برای وجب به وجب شرکت مغان و ایجاد محل‌های جدید برای سوددهی هر چه بیشتر برنامه ریزی منظم و منسجم تدوین کنیم.

ارتقای زنبورداری کشت و صنعت مغان به ۳۵۰ کلنی

محمدی خاطر نشان ساخت: زنبورداری شرکت که با ۳۰۰ کلنی راه اندازی شده بود، در حال حاضر به ۳۵۰ کلنی ارتقا یافته و برای افزایش آن به ۶۰۰ کلنی برنامه ریزی‌های لازم صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت افزود: ایجاد شیلات در دستور کار بوده و اقدامات اولیه برای اخذ مجوزهای لازم صورت گرفته است که بزودی پرورش بچه ماهی برای تامین نیاز استان انجام خواهد شد و در ادامه پرورش ماهیان خاویاری به تولیدات شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده عملیات زهکشی ۵۰۰ الی یک هزار هکتار اولیه از مجموع سه هزار و ۵۰۰ هکتار بزودی آغاز خواهد شد و کلنگ زنی این طرح به همراه آبیاری زیرسطحی با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود. پروژه احداث مسکن پرسنل نیز در مراحل پایانی پروسه اداری بوده و در آینده نزدیک کلنگ اجرای آن به زمین زده می‌شود. عسکر قوی پنجه، معاون اداری، مالی و بازرگانی گفت: بحث قیمت تمام شده مهم بوده و در دستور کار قرار دارد و طی یکماه آینده سامانه راه اندازی خواهد شد که به محض راه اندازی، قیمت تمام شده بروز خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha