۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
تبدیل سیستان وبلوچستان به مرکز قرنطینه دامی کشور
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد؛

تبدیل سیستان وبلوچستان به مرکز قرنطینه دامی کشور

زاهدان- وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیستان و بلوچستان باید به مرکز قرنطینه دامی کشور تبدیل شود و در این راستا نباید هیچ محدودیتی قائل شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد علی نیکبخت در نشستی با مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام، سرپرست سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر تأمین گوشت کشور از سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان این قابلیت را دارد که به مرکز قرنطینه دامی کشور تبدیل شود و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نماینده تام‌الاختیار وزیر بوده و همه‌ دستگاه های تابع باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر هویت دار کردن دام‌های موجود در استان به منظور احیای واحدهای پرواربندی و تأمین دام مولد نشان دار، تصریح کرد: راه اندازی پروار بندی های شتر و همچنین شتر های مولد جهت تولید شیر و محصولات جانبی از جمله شیر خشک شتر و تأمین بز محلی برای واحدهای روستایی از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه دامپروری در منطقه است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز گفت: می توانیم تا ۵۰۰ هزار راس دام از استان سیستان و بلوچستان در سال خریداری کنیم.

صدرالله دولت افزود: پیشینه استعداد دامپروری و علاقه مندی مردم منطقه همراه با ظرفیت کافی برای قرنطینه، پروار بندی، کشتارگاه و بسته بندی به اندازه کافی باعث شده است تا بتوانیم برای تأمین گوشت کشور به سیستان و بلوچستان امید داشته باشیم.

صالحی سرپرست سازمان دامپزشکی کشور هم با اعلام اینکه گوشت های تولیدی در داخل کشور وضعیت بسیار مناسب تری دارند، گفت: راه اندازی کشتارگاه های متعدد در سیستان و بلوچستان یک ضرورت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم، گفت: تمام تلاش دست اندرکاران بخش دامپروری و همیاری مسئولان استان در تسهیل روند واردات دام است تا از این طریق علاوه بر فعال سازی واحدهای دامداری و کشتارگاهی و ایجاد اشتغال، بخش عمده ای از نیاز گوشت کشور از این استان تامین شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha