۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای وارداتی ضربه بر پیکره کشاورزی است
نماینده ساری و میاندرود در مجلس در گفت‌وگو با بازار؛

کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای وارداتی ضربه بر پیکره کشاورزی است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود، کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی کشاورزی را ضربه سنگینی بر پیکره نیمه جان این بخش دانست.

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با انتقاد از لایحه دولت مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی در بخش کشاورزی خواستار رسیدگی رئیس جمهوری به وضعیت نامناسب برنج کاران مازندرانی شد.

وی افزود: لایحه دولت در خصوص کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی در بخش کشاورزی، موجب نگرانی تولید کنندگان داخلی شده است و دولت با این حرکت ضربه سنگینی بر پیکر نیمه جان تولید کنندگان وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که هزینه های تولید بالاست و از طرفی ضریب بهره وری پایین است، تولید کننده چگونه می تواند با صادر کننده خارجی رقابت کند.

زراعی بهره وری پایین و هزینه های بالای تولیدات کشاورزی امکان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی خواهد گرفت و باید به داد بخش کشاورزی استان رسید، افزود: بیش از ۳۰۰ هزار تن برنج روی دست کشاورزان مازندرانی مانده و بلاتکلیف است و متأسفانه دولت توجهی به آن ندارد.

این نماینده مجلس با عنوان این که میزان قیمت برنج تولیدات داخلی کاهش یافته است، خواستار ورود جدی دولت برای حل مشکلات فراروی کشاورزی شد و گفت: مازندران ۴۷ درصد تولید برنج کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha