۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹
استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۶ در کشور پیشتاز است| جذب ۴۲ درصدی اعتبارات
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۶ در کشور پیشتاز است| جذب ۴۲ درصدی اعتبارات

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه، استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۶ در کشور پیشتاز است گفت: ۴۲ درصد اعتبارات تخصیصی جذب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکنون استان پیشتاز در کشور هستیم و پرداخت هر چه بیشتر این تسهیلات در فرصت باقی مانده در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در جلسه هماهنگی جذب تسهیلات قرض الحسنه اشتغال قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کشور که در وزارت کشور و با مشارکت برخط معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها، مسولین دستگاه‌ها و سیستم بانکی کشور و بمنظور بررسی عملکرد استان‌ها برگزار شد، استان بوشهر با جذب 42 درصد از اعتبارات تخصیصی به عنوان استان برتر معرفی شد و این در حالی است که میانگین کشور 26 درصد است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه این عملکرد در پی راهبری موثر استاندار و با ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی مؤثر دستگاه‌های اجرایی، سیستم بانکی و فرمانداران به وجود آمده است اظهار امیدواری کرد تا پایان تیر ماه به عنوان آخرین فرصت پرداخت این تسهیلات نیز تلاش‌های مسئولین ذیربط ادامه خواهد یافت.

باستین با اشاره به عدم همکاری برخی از بانک‌های خصوصی در عملیاتی کردن این تکلیف قانونی، خواستار پیگیری این موضوع از سوی دستگاه‌های ذیربط شد.

وی افزود: تاکنون ۶۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب جزء 2 بند ب و ۶۸۴ میلیارد تومان در قالب جزء 1 بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 به متقاضیان استان بوشهر پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha