۲۵۰ تولیدکننده رسمی اسباب بازی در ایران با نشان تجاری

۲۵۰ تولیدکننده رسمی اسباب بازی در ایران با نشان تجاری

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران گفت: تعداد تولیدکنندگان اسباب بازی در ایران به بیش از ۲۵۰ تولید کننده رسمی رسیده است و سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیون دلار صادارت اسباب بازی داشتیم.

به گزارش بازار، احسان منشی گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ تولید کننده داخلی با نشان تجاری خود در صنعت اسباب بازی فعال هستند و اگر رایزن‌های تجاری سفارتخانه‌های ما بتوانند مقررات صادرات را به برخی کشورها تسهیل کنند می‌توانیم حجم صادرات را افزایش دهیم.

وی افزود: در ایران مواد اولیه و انرژی ارزان داریم و می‌توانیم با کشورهای دیگر برای صادارت اسباب بازی رقابت کنیم، اما برخی قوانین باعث می‌شود توان رقابت ما کاهش یابد، مثلا برای صادرات به ترکیه متاسفانه تعرفه ۲۰۰ درصدی از سوی ترکیه تعیین شده که باعث می‌شود قیمت محصول ما در ترکیه افزایش پیدا کند یا در روسیه نیز تعرفه‌های تعیین شده برای صادارت به این کشور، کار را دشوار کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران گفت: صادرات ما عمدتا به کشورهای عراق، ارمنستان، افغانستان، روسیه و عمان است، در سال‌های اخیر گروه‌های کاری خوبی تشکیل شد که بر حوزه صادرات تمرکز کردند و با حضور در نمایشگاه‌های مختلف تلاش کردند اسباب بازی ایرانی را به کشورهای مختلف صادر و معرفی کنند.

وی افزود: همکاران ما در سال گذشته چندین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی ایرانی در کشورهایی نظیر ارمنستان و عراق برگزار کردند که به رشد صادرات کمک کرد.

منشی با اشاره به مشکلات تولید گفت: اصلی‌ترین مشکل این صنعت جذب سرمایه است چرا که در این صنعت باید مدام تنوع محصول داشت و تنوع محصول نیاز به سرمایه گذاری دارد، متاسفانه تامین منابع مالی در این حوزه بسیار دشوار است و بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha