۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
سم مهلک یارانه را دست مردم ندهید!
کارشناس اقتصاد:

سم مهلک یارانه را دست مردم ندهید!

راغفر، کارشناس اقتصادی، اعطای یارانه ارزی ۱۴میلیارد دلاری کالای اساسی به مردم را سمی مهلک دانست که به شدت به اقتصاد کشور آسیب می زند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسین راغفر، با تاکید بر اینکه یارانه باید به تولید پرداخت شود، اظهار کرد: به طور معمول باید نهادهای مدنی اقتصادی مانند اصناف و اتحادیه ها در یک رابطه منطقی با دولت قرار داشته باشند تا دولت به آنها یارانه دهد و از آنها بخواهد که در راستای افزایش تولید در کشور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تولید منجر به ایجاد اشتغال و مقابله با فساد و رانت خوار می شود، افزود : این امکان وجود ندارد که این حجم از یارانه ها به مردم پرداخته شود و از طرف دیگر انجام این موضوع به شدت باعث وارد شدن آسیب به اقتصاد کشور و خانواده ها می شود چرا که نقدینگی را تشدید می کند و به تولید کشور ضربه ای جدی وارد می کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه چنین تصمیمی منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد، گفت : متاسفانه یک شبکه مافیای پرقدرت در کشور وجود دارد که از افزایش قیمت ارز ارتزاق می‌کند و به دنبال این هستند که با استفاده از راهکارهای مختلف، قیمت آن را افزایش دهد و متاسفانه نظام تصمیم‌گیری در این حوزه بعضاً در خدمت آنها است و در راستای منافع این شبکه عمل می‌کند.

راغفر در اینکه اقتصاد یک شبکه و سیستم است و با دادن یارانه آن هم به مردم نمی توان مشکلات این حوزه را برطرف نمود، تاکید کرد: یکی از راهکارهای مهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور اصلاح نظام بانکی و ارائه تسهیلات به بخش تولید است در واقع باید توجه به این بخش در اولویت همه امور قرار بگیرد.

وی افزود: اکنون مشاهده می کنیم که حتی در کشورهایی که مبتنی بر اقتصاد آزاد هستند، دولت ها برای جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدام به دادن یارانه هایی به بخش تولید کرده اند.

راغفر با اشاره به درآمدهای حاصله از بورس برای دولت در چند وقت اخیر گفت: می توان از این درآمد با برنامه ریزی مناسب در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور و کمک به تولید استفاده کرد البته اگر عزمی در این زمینه وجود داشته باشد

کد خبر: ۲۲٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha