۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
۲۵ کیلومتر به خطوط متروی تهران افزوده می‌شود

۲۵ کیلومتر به خطوط متروی تهران افزوده می‌شود

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری گفت: امسال، ۱۲ ایستگاه جدید مترو افتتاح و بیش از ۲۵ کیلومتر خط جدید مترو نیز به خطوط متروی تهران اضافه خواهد شد. ۲۵ کیلومتر به خطوط متروی تهران اضافه می‌شود

بهرامی افزود: در تابستان امسال، ایستگاه میدان کتاب و یک کیلومتر مسیر در خط ۷ مترو و ایستگاه پرند و ۱۹ کیلومتر از مسیر ریلی در امتداد خط یک مترو و همچنین، ۳ ایستگاه و ۵ و نیم کیلومتر از مسیر شمالی خط ۶ مترو شامل ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و شهدای کن را افتتاح خواهیم کرد.

شهرداری پیگیر اجرای قراردادهای ساخت واگن‌های مترو
معاون شهردار تهران گفت: در تلاشیم تا قرارداد ورود ۶۳۰ دستگاه واگن از محل فاینانس خارجی و نیز قرارداد ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن با رویکرد تولید انبوه قطار ملّی مترو از طریق شرکت واگن‌سازی تهران را در نیمه نخست امسال اجرایی کنیم.

جلال بهرامی افزود:عملیات حفاری خط ۱۰ مترو مرحله نخست از بخش غربی را آغاز کردیم و عملیات حفاری تونل مسیر توسعه شرقی خط ۴ را نیز به زودی آغاز می‌کنیم.

به گفته معاون شهردار تهران، همچنین برنامه‌ریزی شده تا در نیمه دوم امسال، ۷ ایستگاه از خط ۶ مترو شامل ایستگاه‌های شهدای ۱۷ شهریور، میدان خراسان، سرباز، بهار شیراز، استاد نجات اللهی، آیت ا... کاشانی و شهید آبشناسان به بهره‌برداری برسد.

ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران افزایش می‌یابد
معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به آغاز به کار ۸ واحد سیار جدید معاینه فنی در تیر گفت: افزایش مراکز معاینه فنی به علت ازدیاد سالانه تعداد خودروها اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به این‌که راه‌اندازی مراکز ثابت به علت بالا بودن ارزش زمین و محدودیت فضا و مکان در تهران دشوار است، برای رفع این معضل راه‌اندازی واحدهای سیار معاینه فنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

جلال بهرامی با بیان این‌که پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت کشور با مشارکت بخش خصوصی این واحدها را راه‌اندازی می‌کنیم، افزود: در حال حاضر، ۷ واحد سیار معاینه فنی داریم و ۸ واحد دیگر را نیز در تیر ماه افتتاح می‌کنیم که با بهره‌برداری از آنها، مجموع مراکز سیار معاینه فنی تهران به ۱۵ واحد افزایش می‌یابد.

معاون شهردار تهران گفت: با شروع به کار واحدهای سیار جدید، ظرفیت پذیرش سالانه خودرو در مراکز معاینه فنی حداقل ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد و به ۳ میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

ورود ۱۶۰۰ اتوبوس جدید و ۹۶۰ اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان اتوبوسرانی تهران
معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در بخش اتوبوسرانی هم گفت: قراردادهایی با سه شرکت اتوبوس‌ساز داخلی برای تأمین ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده‌ایم و علاوه بر آن برای تأمین ۲۵ دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان نیز قرارداد بسته‌ایم و درصددیم تا تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران را تا پایان امسال به حداقل ۳ هزار دستگاه برسانیم.

جلال بهرامی با بیان اینکه برای حفظ وضع موجود، باید ۹۶۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم، افزود: علاوه بر این، مهندسی، اصلاح و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی را نیز در دستور کار داریم و به‌دنبال افزایش بیش از ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافران در ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

معاون شهردار تهران درخاتمه درباره وضع تاکسی‌های ون نیز گفت: از محل ۶۳۰ دستگاه ون وانا که با حمایت شهرداری تهران تأمین شده‌اند، مراحل شماره‌گذاری ۱۹۵ دستگاه ون در دست انجام است تا در ناوگان تاکسیرانی تهران بکار گرفته شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      سلام خداقوت متروی کن روبروی پارک ارمغان را توروخدازودتر افتتاح کنید برای مدارس خیلی لازمیم توروخدازودتر