۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
 جزئیات تولید بهار ۱۴۰۲ خودروسازان داخلی منتشر شد

جزئیات تولید بهار ۱۴۰۲ خودروسازان داخلی منتشر شد

دفتر خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمارنامه تولید تجمعی سه ماهه نخست ۱۴۰۲ خودروسازان داخلی را منتشر کرد.

به گزارش بازار، پیرو انتشار گزارش جامع سالیانه ۱۴۰۱ مرتبط با صنعت خودرو توسط دفتر خودروی وزارت صمت، آمارنامه تجمعی سه ماهه نخست ۱۴۰۲ (دانلود) نیز با اطلاعات جزئی مرتبط با تولید خودروسازان داخلی منتشر شد.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز براساس آنچه مدیرکل صنایع خودرویی صمت وعده داده بود، آمارنامه‌های تولید دی ۱۴۰۱ تا اردیبهشت امسال منتشر شده بود.

به‌منظور تجمیع گزارش‌های تخصصی این دفتر که رویه خوبی در صنعت خودروی کشور از حیث دسترسی به اطلاعات این صنعت به‌منظور برنامه‌ریزی‌ای راهبردی و جذب سرمایه گذاری در این صنعت محسوب می‌شود، به‌زودی همه این گزارش‌ها در سامانه جامع خودرو قابل رویت خواهند بود.

از ابتدای امسال تا پایان خرداد نزدیک به ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که خودروهای سواری با حدود ۲۷۷هزار دستگاه سهم ۸۵.۲ درصدی از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

در مدت یاد شده ۳۶ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۲۷ درصد رشد برخوردار بوده است.

علاوه بر این در سه ماهه نخست امسال حدود ۸۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. در این مدت نزدیک به ۵۸۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیان‌گر ۱۶ درصد رشد است.

تولید بیش از ۱۰هزاردستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۹۵ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

علاوه بر این در بهار امسال نزدیک به ۶۷هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۳۴هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۹۶ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha