۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
۶۵ هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی افزوده می‌شود

۶۵ هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی افزوده می‌شود

هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن ۶۵ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با افزایش اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌توانند به جذب سرمایه‌گذاران و به‌تبع آن ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

بر اساس این گزارش در نشست هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ایجاد یک ناحیه صنعتی در استان خراسان رضوی و توسعه یک شهرک صنعتی در استان آذربایجان شرقی با تصویب هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس، ایجاد ناحیه صنعتی گناباد ۲ به وسعت ۴۹.۹ هکتار در استان خراسان رضوی و توسعه شهرک صنعتی عجب شیر به وسعت ۱۵.۷ هکتار در استان آذربایجان شرقی از جمله شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند که در جهت پاسخ به نیازها و تقاضاهای موجود در سال ۱۴۰۲ توسعه داده می‌شوند.

همچنین با استقرار و بهره برداری از واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با برآورد سرمایه گذاری اولیه به میزان ۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال، امکان ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۶۰۰ نفر فراهم می‌شود.

در سال ۱۴۰۱ نیز ایجاد یا توسعه ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی در ۲۰ استان کشور به وسعت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار به تصویب هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید که برای گذراندن فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند ۸ قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران؛ مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیئت دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد. همچنین مجمع عمومی شرکت‌های تابعه (هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام کند.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha