۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
افزایش قیمت ها عمدتاً توسط شرکت های دولتی یا وابسته به دولت انجام می شود
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس:

افزایش قیمت ها عمدتاً توسط شرکت های دولتی یا وابسته به دولت انجام می شود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس از دولت خواست تا تدابیر لازم برای کنترل قیمت ها را اتخاذ کند، زیرا همه موظفیم موانعی که برای حضور پرشور مردم در این انتخابات وجود دارد را رفع کنیم.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری به استناد اصل ۶ قانون اساسی گفت: براساس این اصل در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات؛ در پایان امسال امر بسیار مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم، بنابراین همه موظفیم موانعی که برای حضور پرشور مردم در این انتخابات وجود دارد را رفع کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم ادامه داد: برای تحقق این مهم می توان دو کار انجام داد؛ سه ماه از سال گذشته و هر چه بنا بود براساس هر عامل گران شود، انجام شده است. دولت باید از هم اکنون ترمز گرانی را کشیده و از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت ها عمدتاً توسط شرکت های دولتی یا وابسته به دولت انجام می شود. به طور مثال کارخانجات تولیدکننده سیمان با وجود داخلی بودن مواد اولیه، گاز و آب یارانه ای، چرا سیمان را گران می کنند؟ دولت باید در مقابل آنها بایستد. یا میلگرد؛ مواد اولیه آن داخلی بوده و از آب و گاز یارانه ای و کارگر ارزان استفاده می کنند، بنابراین دولت باید اعلام کند که اینها اجازه افزایش قیمت ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این شرکت ها بلدند چکار کنند! تیرآهن، میلگرد و سیمان را توزیع نمی کنند و پس از آنکه قیمت ها افزایش یافت، این کالاها را با قیمت های جدید توزیع می کنند! باید از گرانی جلوگیری شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه مسئولان کشور باید آنچه را که می توانند انجام دهند را بیان کنند، گفت: مسئولان نباید هر حرفی را بزنند و باید آنچه را که می توانند بیان کنند. اگر دولتمردان و مجلس به این موضوعات توجه کنند، می توان شرایط انتخابات پرشور را فراهم کرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: مطالب مطرح شده درست و مناسب بود، اما ارتباطی با اصل ۶ قانون اساسی نداشت. این اصل مربوط به این است که کلیه امور باید با رأی مردم اتفاق بیفتد، بنابراین زمانی می توان به آن استناد کرد که بدون توجه به رأی مردم تصمیمی گرفته شده باشد. اخطار وارد نیست، اما مطالب مربوطه درست است.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha