۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
منطقه الموت شرایط مناسبی برای توسعه طرح‌های کشاورزی دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

منطقه الموت شرایط مناسبی برای توسعه طرح‌های کشاورزی دارد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: منطقه الموت شرایط مناسبی برای توسعه طرح‌های کشاورزی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین،  فاطمه خمسه روز شنبه در حاشیه بازدید فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از روستاهای گرمارود سینا، آتان، شترخان، لامان، اندج، دیکین، اوان و زرآباد در جمع اهالی این منطقه بر تلاش این سازمان در حل مشکلات بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: منطقه الموت به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شرایط خوبی برای اجرای طرح توسعه پروش ماهی، توسعه باغ در اراضی شیبدار و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی دارد.

خمسه تصریح کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متوالی تولید در بخش کشاورزی حمایت از طرح‌های اشتغالزا در بخش را وظیفه خود می‌داند و طی چند سال گذشته نیز در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار در بخش مجوزهای در زمینه باغداری، صنایع تبدیلی و پرورش ماهی در دو بخش الموت شرقی و غربی صادر شده است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات کشاورزان با توجه کوهستانی بودن منطقه انتقال آب به مزارع کشاورزی و باغات است که طی چند سال گذشته طرح انتقال آب با کانال و لوله انجام شده و در صورت تأمین اعتبار اجرای این طرح‌ها سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در این منطقه محصولات باغی همچون گیلاس، آلبالو، فندق و زغال اخته و … تولید می‌شود از صنایع وابسته نیز حمایت خواهد شد.

کد خبر: ۲۲٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha