۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
موانع بسیاری در مسیر تولید بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس:

موانع بسیاری در مسیر تولید بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از موانع موجود در مسیر تولید بخش کشاورزی و دامداری، گفت: ضرورت دارد کمیسیون های تخصصی مجلس برای برداشتن این موانع اقدام کنند.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۹ اصل ۴۳ قانون اساسی، در اخطاری عنوان کرد: در حال حاضر برای ضروریاتی در کشور مصوباتی را داریم ولی این مصوبات که تسهیلاتی را برای برخی اقلامی اساسی ایجاد می کند، نباید ما را از ضربه به تولید داخل غافل کند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سالی که به نام افزایش تولید مزین شده کشاورز بیچاره باید چه کند که در طول فصل کشاورزی ۵ ساعت برق چاه آب قطع می شود. به طور معمول ۲۰۰ یا ۱۰۰ نفر از یک چاه آب کشاورزی برداشت آب می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اخیرا برخی جرائم مربوط به سال ۱۴۰۱ به دلیل برداشت های انجام شده در حال وضع شدن است و همچنین بیمه کشاورزان نیز دچار مشکل شده است.

حاجی دلیگانی یکی دیگر از مشکلات در حوزه تولید کشاورزی و دامداری را ممنوعیت تمدید دامداری های سنتی برشمرد و گفت: با این وضع همه دامداری ها باید صنعتی شوند و پروانه کسی که دام سنگین یا سبک داشته باشد با این اوصاف دیگر تمدید نمی شود. چرا این همه مانع برای تولید کشاورزی و دامداری کشور ایجاد می شود.

وی خواستار ورود یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس به این موضوع شد تا این موانع برداشته شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: در اصل ۴۳ قانون اساسی تامین خوراک مورد توجه قرار گرفته در حالی که شما به تاکید بر افزایش تولید اشاره داشتید لذا تامین مقدم بر تولید بوده و ما باید خوراک مردم را تامین کنیم. اینکه ما بخواهیم تا ۳ سال آینده در یک کالا خودکفا شویم نباید سفره مردم را خالی نگه داریم.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: ما برای واردات مجوزی صادر نمی کنیم بلکه مجوز واردات مربوط به مبادی مربوطه است. ما فقط تسهیل می کنیم کالا گران تر به دست مردم نرسد.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha