۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
انواع هود آشپزخانه پرنیان

انواع هود آشپزخانه پرنیان

همه ما زمان قابل توجهی از روز را در آشپزخانه سپری می‌کنیم، بنابراین باید درون آشپزخانه هوای تازه جریان داشته باشد.

به گزارش بازار، همه ما زمان قابل توجهی از روز را در آشپزخانه  سپری می‌کنیم، بنابراین باید درون آشپزخانه هوای تازه جریان داشته باشد. همینطور آشپزی کردن، بوی غذا و بخار آن در آشپزخانه موجب ایجاد آلودگی هوای خانه می شود به خصوص هنگام سرخ کردن غذا ها ؛ قطعا این  بو برای عده‌ای نا مطبوع است و حتی افرادی هستند که به دلیل حساسیت و بیماری‌های ریوی به بوی مواد سرخ کردنی سریعا واکنش نشان می‌دهند. به طور کلی هم، پخش شدن بوی مواد سرخ کردنی در محیط خانه چندان خوشایند نیست؛ اما هود در اینجا چه نقشی دارد؟

در این مقاله به بررسی انواع هود آشپزخانه پرنیان  می پردازیم و هریک از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین از مزایا و معایب هر نوع هود به شما خواهیم گفت. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله تخصصی که توسط گروه تولید محتوا شرکت پرنیان  تهیه شده با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به صورت کلی  مزایای استفاده از هود را برای شما توضیح دهیم .

مزیت استفاده از هود چیست ؟ هوای سالم از آشپزخانه شروع میشه ، این شعار شرکت پرنیان در خصوص محصولات هود این شرکت است ،  باید گفت که هود وسیله‌ای برای تهویه هوای آشپزخانه است. هود آشپزخانه از نظر طراحی به چند نوع تقسیم می‌شود ولی در نهایت همه آنها کارایی یکسانی دارند و آن تهویه هوای محیط آشپزخانه و مکش هوای اطراف اجاق گاز به سمت محیط بیرون از خانه است.

از دیگر مزیت های استفاده از هود در آشپزخانه:

ذرات چربی غذا به اطراف اجاق به خصوص به سمت بالای اجاق هدایت می‌شود و به کابینت‌ها و کاشی‌های دیوار آشپزخانه می‌چسبد و روی هم جمع می‌شود که درنهایت باعث کثیفی و ایجاد آلودگی و پیدایش باکتری‌ها می‌شود که تمیز کردن آن یکم سخت است. استفاده از هود تا حد زیادی مانع از پیدایش چنین وضعی می‌شود به این صورت که داخل هودها نوعی فیلتر و فن‌هایی تعبیه شده است که با روشن کردن آن بخار و چربی غذا به سمت هود هدایت می‌شود و در نهایت از خانه خارج می‌شود. (هود های پرنیان دارای فیلتر آلومینیوم سه لایه قابل شستو شو می باشند که این روند تصفیه هوا و تمیز کردن خود فیلترها را تسریع می کند )

هودهای آشپزخانه پرنیان به طور کلی به ۵ دسته از نظر ظاهری تقسیم می شوند .

همه‌ی هودهای موجود عملکرد یکسانی دارند ولی در دیگر قسمت‌ها مثل رنگ، جنس بدنه و طراحی ظاهری و داخلی با هم تفاوت‌هایی دارند. برای دیدن تمامی مدل های هود آشپزخانه پرنیان کلیک کنید .

جنس بدنه هود ممکن است تماما از شیشه یا استیل یا ترکیبی از این دو باشد . که زیبایی و کارای هود را همزمان برای هود آشپزخانه به ارمغان می آورد .

هودهای آشپزخانه پرنیان از نظر شکل ظاهری و محل قرارگیری، در مدل‌های زیر ساخته می‌شوند:

هود مورب ، هود شومینه ای ، هود فلت (T شکل )، هود مخفی ، هود جزیره

انواع هود آشپزخانه پرنیان

هود مورب:

هودهای مورب، طراحی  و ظاهری شیب دار نسبت به دیوار دارند و جزء پر فروش‌ترین هودها در بازار می‌باشند. در طراحی بیرونی و ساخت بدنه این هودها از شیشه یا ترکیب استیل و شیشه استفاده می‌شود که زیبایی چشم نوازی به هود می‌بخشد.

هود مورب روی دیوار و معمولا در فضایی بین کابینت‌ها نصب می‌شود. اگر انتخاب این نوع هود به صورت هوشمندانه انجام شود طوری که کاملا با دیگر وسایل آشپزخانه در تناسب باشد، زیبایی آشپزخانه دوچندان می‌شود.

مزایای هود مورب:

–هودهای مورب ظاهر مدرن و زیبایی دارند. تنوع در طراحی ظاهری این هودها زیاد است و در طرح و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شود.

– فیلترهای قابل شستوشوکه داخل این نوع هود قرار گرفته است را می‌توان از هود جدا کرد و بعد از شستشو، فیلتر را دوباره داخل هود قرار داد و مجدد از آن استفاده کرد.

–بی صدا : صدای این نوع هودها هنگام روشن بودن کم است و بازه صدای این نوع هودها از ۵۷ الی ۶۲ دسیبل می باشد .

انواع هود آشپزخانه پرنیان

هود مخفی :

هود مخفی نوعی دیگر از هود آشپزخانه پرنیان است که طراحی آن به گونه ای می باشد که به صورت توکار نصب می شود  و کاملا داخل کابینت قرار می‌گیرد. این طراحی نوع جدیدی از طراحی هودهای آشپزخانه پرنیان می باشد که ظاهر مدرنی بعه آشپزخانه می بخشد .

مزایای هود مخفی:

– داخل کابینت قرار می‌گیرد و کاملا پنهان می‌شود. و با نوع نصب و نحوه قرارگیری داخل کابینت ها باعث ایجاد نمای یکپارچه و زیبای آشپزخانه می شود.

– با هر دکوراسیونی از آشپزخانه سازگار است و همخوانی دارد.

– فضای بالای اجاق را به خوبی پوشش می‌دهد.

_ مکش قوی و صدای کم ( مکش ۷۲۰ متر مکعب بر ساعت در اکثر مدل ها  / صدای ۵۷ الی ۶۲ دسیبل )

انواع هود آشپزخانه پرنیان

هود شومینه ای:

یکی دیگر از هودهای پرطرفدار پرنیان، هودهای شومینه‌ای می‌باشند. این هودها مانند هودهای مورب به دیوار متصل می‌شوند و در فضای خالی بین کابینت‌ها قرار می‌گیرند. این هودها به خاطر اینکه به دیوار متصل می‌شوند به نام هود دیواری هم شناخته می‌شوند.

جنس بدنه این هود از استیل یا شیشه و در بعضی از مدل های تولید شده هود، برای اینکه ظاهر هود زیباتر شود در کنار استیل از شیشه هم به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

مزایای هود شومینه‌ای:

– قیمت مناسب در عین زیبایی و کارایی .

– مکش قوی و صدای کم ( مکش ۷۲۰ متر مکعب بر ساعت در اکثر مدل ها  / صدای ۵۷ الی ۶۲ دسیبل )

– دارای سنسور دود بو گاز حرارت و نمایشگر دیجیتال در اکثر مدل ها .

انواع هود آشپزخانه پرنیان

هود جزیره ای:

همانطور که از نام این نوع از هود مشخص است به صورت جزیره نصب می شوند به این معنا که این هود مخصوص آشپزخانه‌هایی است که گاز صفحه ای ببر روی جزیره نصب شده است. و دارای فیلتر کربن می باشد.

مزایای هود جزیره ای:

– ظاهر زیبا و مدرن برای و ایجاد جلوه منحصربفرد برای آشپزخانه .

– مکش قوی و صدای کم ( مکش ۷۲۰ متر مکعب بر ساعت در اکثر مدل ها  / صدای ۵۷ الی ۶۲ دسیبل )

– پوشش کامل فضای بالای اجاق گاز.

فیلتر هود

همه‌ی هودها داخل خود نوعی فیلتر دارند تا ذرات گرد و غبار و چربی را جذب آنها شود. این فیلترها بعد از مدتی استفاده از هود باید تعویض شوند . فیلتر های استفاده شده در هود های پرنیان از نوع فیلتر آلومینیوم سه لایه قابل شستو شو می باشند که شما را قادر می سازد که به صورت دوره ای بدون نیاز به تعویض فیلتر های هود آنها را شسته و دوباره جاگذاری و استفاده نمایید .

فیلتر آلومینیومی

همه هود های پرنیان مجهز به این نوع از فیلتر (فیلتر آلومینیوم سه لایه قابل شست شو) هستند .این فیلترها قابل شستشو بوده و به راحتی از هود جدا می‌شوند همچنین دوام بالایی دارند به همین دلیل استفاده از این فیلترها بهتر و به صرفه تر است.

امکاناتی هودهای آشپزخانه پرنیان.

– لامپ‌های کوچک تعبیه شده روی هود برای روشنایی بهتر هنگام آشپزی.(لامپ های SMD)

– صفحه نمایش لمسی و کلیدهای الکترونیکی یا مکانیکی برای تنظیم حالت‌های کم و زیاد قدرت مکش.

–سنسور تشخیص دود ، بو ، گاز ، حرارت .

– موتورهای ۴ دور توربو فلزی با قدرت مکش بالا.

_ ریموت کنترل برای کنترل روشن خاموش و برنامه ها هود از راه دور .

سخن پایانی

شما با مطالعه این مقاله با انواع هود آشپزخانه پرنیان آشنا شدید و از مزایا و معایب هر یک از این هودها مطلع شدید. ما در این مقاله از مزایای استفاده از هود در آشپزخانه صحبت کردیم و گفتیم که وجود هود در آشپزخانه چقدر می‌تواند ضروری باشد.

در صورتی که قصد خرید هود آشپرخانه دارید، حتما به ابعاد هود توجه داشته باشید و هودی را انتخاب کنید که سایز آن با اندازه‌های اجاق گاز شما متناسب باشد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از نهایت قدرت هود بهره‌مند شوید، باید ابتدا هود را در محل مناسبی قرار بدهید و فاصله استاندارد هود تا اجاق را رعایت کنید. با این کار هود عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

برای مشاهده همه محصولات هود آشپزخانه پرنیان به سایت لوازم خانگی پرنیان مراجعه کنید .

و یا ربای خرید مستقیم محصولات پرنیان می توانید از سایت فروش آنلاین کالاپلازا استفاده کنید .

سایر محصولات پرنیان شامل

سینک ظرفشویی

اجاق گاز رومیزی

فر توکار پرنیان

مایکروویو توکار پرنیان

کد خبر: ۲۲۷٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha