۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
۵۰ ایستگاه هواشناسی، بین‌المللی می‌شود
رئیس سازمان هواشناسی کشور:

۵۰ ایستگاه هواشناسی، بین‌المللی می‌شود

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۶ ایستگاه هواشناسی تحت شبکه دیدبانی اصلی جهانی در کشور فعال است که تلاش می شود ۵۰ ایستگاه دیگر نیز به این شبکه اضافه شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور در سفر استانی به استان گیلان اظهار گرد: هم اکنون ۳۰۰ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی در کشور فعال است که حدود ۱۲۶ ایستگاه تحت شبکه دیدبانی اصلی جهانی موسوم به GBON و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود ۵۰ ایستگاه جدید هواشناسی به این شبکه اضافه شود تا کیفیت پیش‌بینی‌های جوی در مدلهای منطقه و کشور ارتقاء یابد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سال گذشته با پیگیری های سازمان و فراهم سازی استانداردهای لازم ۵۰ ایستگاه به شبکه دیدبانی اصلی جهانی ملحق شد.

تاج‌بخش در بخش دیگری عنوان کرد: یک برنامه پنج ساله توسعه برای توسعه شبکه دیدبانی سازمان هواشناسی کشور در استان ها تعریف شده که در حال اجرایی است.

وی افزود: بر اساس این برنامه انواع ایستگاه های هواشناسی، ایستگاه های ویژه نظیر پایش گردوخاک، رادارهای هواشناسی، ایستگاه های اقلیم شناسی، بارانسنجی و... به شبکه دیدبانی سازمان اضافه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حفظ و نگهداری ایستگاه های موجود سازمان نیز جزو اولویت های سازمان است همه ساله اعتبار مشخصی برای آن اختصاص می یابد.

تاج بخش در بخش دیگری به ظرفیت های هواشناسی در گیلان اشاره و عنوان کرد: گیلان یکی از مجهزترین استان ها از نظر تجهیزات هواشناسی است. این استان تمام تجهیزات فعال در سازمان هواشناسی را داراست، هم رادار هواشناسی و هم بویه هواشناسی برای سنجش داده‌های دریایی در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از دیگر ایستگاه های هواشناسی استان می توان به ایستگاه جو بالا برای اندازه گیری داده های لایه های مختلف جو، انواع ایستگاه های هواشناسی، اقلیم شناسی و... اشاره کرد اما ضرورت دارد در حوزه ایستگاه های زمینی توسعه بیشتری اعمال شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha