۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
استقبال شالیکاران و آینده امیدبخش مکانیزاسیون برنج
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

استقبال شالیکاران و آینده امیدبخش مکانیزاسیون برنج

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وجود خط اعتباری ویژه و استقبال شالیکاران، آینده مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت برنج امیدبخش است.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری در ستاد برداشت برنج گفت: با ورود ماشین آلات به مزارع علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش ریزش‌های محصولات زراعی به خصوص برنج و گندم، استفاده از ضایعات و بقایای بخش کشاورزی نیز مطلوب‌تر شده است.

وی افزود: با توجه به وجود خط اعتباری ویژه و استقبال شالیکاران، آینده مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت برنج بسیار امید بخش است.

ذوالفقاری به استقبال کشاورزان از تسهیلات مکانیزاسیون طی ۲ سال اخیر اشاره کرد و اضافه کرد: استان مازندران با جذب ۱۳۴ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون رتبه پنجم کشور را به لحاظ مبلغ دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به برگزاری ستاد برداشت برنج اشاره و تصریح کرد: در این جلسه علاوه بر بررسی‌های کارشناسی از نیازمندی‌های کشاورزان در حوزه مکانیزاسیون، تعرفه برداشت محصول کمباین و موضوع‌های فنی مکانیزاسیون برنج بازنگری می‌شود.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی، امسال ۲۰۹ هزار و ۶۴ هکتار اراضی شالیزاری استان زیر کشت برنج رفت که ۱۴۰ هزار و ۹۹۳ هکتار آن به صورت مکانیزه و ۶۸ هزار و ۷۱ هکتار به روش سنتی نشاکاری شد.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      سلام علیکم قیمت مسافرخانه درقم شبی 1میلیون تومان از مردم میگیرند. من خانه ندارم وبازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم . آقای قالیباف من شبها کجا بخوابم