۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
هزار و ۲۸۶ معدن کوچک مقیاس در مدت ۴ سال احیا شد
مدیر اجرایی طرح احیا معادن کوچک‌مقیاس:

هزار و ۲۸۶ معدن کوچک مقیاس در مدت ۴ سال احیا شد

مدیر اجرایی طرح احیا معادن کوچک‌مقیاس از احیا و توسعه یک‌هزار و ۲۸۶ معدن کوچک‌مقیاس تا پایان سال ۱۴۰۱ و اشتغال‌زایی برای ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش بازار، عباس جرجانی افزود: طرح احیا معادن کوچک‌مقیاس از سال ۹۷ کلید خورد و در عمل، عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است و تا پایان سال گذشته هزار و ۲۸۶ معدن کوچک‌مقیاس و محدوده معدنی احیاء شد یا توسعه یافت و علاوه بر کاهش معادن غیرفعال، پروانه‌های جدید بهره برداری نیز صادر شد.

مدیر اجرایی طرح احیاء معادن کوچک‌مقیاس در تشریح عملکرد این طرح‌ها نیز گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۴۶ معدن، سال ۹۹ تعداد ۲۳۵ معدن، سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۳ معدن و در سال گذشته تعداد ۴۳۴ معدن کوچک‌مقیاس، احیا یا توسعه داده شد.

وی افزود: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه، ارائه بسته‌های پیشنهاد سرمایه‌گذاری بود که تاثیر بسیاری در تسریع فرآیند احیاء به دنبال داشت.

جرجانی ادامه‌داد: به طور کلی، محدوده‌های معدنی وقتی تک‌تک به مزایده گذاشته می‌شود به دلیل اینکه صرفه اقتصادی ندارد با استقبال خوبی ازسوی سرمایه‌گذاران مواجه نمی‌شود، اما در این شیوه محدوده‌ها به صورت تجمیعی عرضه می‌شود که با توجه به بزرگ‌تر شدن ابعاد معادن و وسیع‌تر شدن پهنه‌ها، سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری به عملیات اکتشافی خواهند داشت و همچنین سرمایه‌گذاران بزرگتری برای حضور در محدوده‌ها استقبال می‌کنند.

مدیر اجرایی طرح احیاء معادن کوچک‌مقیاس گفت: به این ترتیب، شرکت‌های با امتیاز بالاتر در مناطق حضور می‌یابند و از دلالی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در ابتدای این طرح، مشاور مربوطه اقدام به تعریف پنج بسته سرمایه‌گذاری کرد که در پنج استان به مزایده گذاشته شد، همچنین برخی استان‌ها به دلیل فراوانی یک نوع خاص ماده معدنی، راسا بسته‌هایی معرفی کردند.

جرجانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، کارگروه احیا معادن کوچک‌مقیاس در ۱۵ استان برگزار و با استقبال بسیار خوب استان‌ها مواجه شده است و به این شیوه می‌توان بسیاری از محدوده‌های معدنی را دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha