۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
آشنایی با دستگاه شیرینگ پک

آشنایی با دستگاه شیرینگ پک

هر واحد تولیدی برای بسته بندی محصولات خود نیاز به دستگاه بسته بندی دارد و یکی از پر کاربرد ترین آنها دستگاه شیرینگ میباشد.

بهترین دستگاه شیرینگ

۸ نکته کلیدی جهت انتخاب بهترین دستگاه شیرینگ برای بسته بندی محصولات شما

هر واحد تولیدی برای بسته بندی محصولات خود نیاز به دستگاه بسته بندی دارد و یکی از پر کاربرد ترین آنها دستگاه شیرینگ میباشد. شما بسته به نیازکارخانه و یا کارگاه خود میبایست نکات زیر را در هنگام انتخاب این مدل از دستگاه بسته بندی مد نظر قرار دهید:

  1. هدف از بسته بندی با دستگاه شیرینگ

آشنایی با دستگاه شیرینگ پک

قبل از انجام هر اقدامی هدف از بسته بندی و انتظار خود از دستگاه شیرینگ را مشخص کنید. در صنایع مختلف دلایل و اهداف زیادی برای بسته بندی محصولات وجود دارد از جمله : استحکام – زیبایی – حمل و نقل آسان – بالا بردن امنیت – جلوگیری از نفوذ آب و یا گردوغبار و... هر دستگاه برای کاربرد خاصی طراحی می گردد. مثلا انواع دستگاه شیرینگ PVC بیشتر به منظور زیبایی – امنیت – نفوذ ناپذیری کاربرد دارد و یا انواع دستگاه شیرینگ پلی اتیلن بیشتر جهت استحکام و حمل و نقل آسان کاربرد دارد. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید دستگاه حتما نمونه هایی را از محصولات تولیدی خود با آن تست کنید و موارد فوق را در آنها امتحان کنید تا پس از خرید دچار زیان و هزینه های اضافه نشوید. در کلیه دستگاه های شیرینگ به نحوی امنیت بسته بوجود خواهد آمد به دلیل جمع شدن فیلم شیرینگ بوسیله حرارت به دور بسته در صورتی که بسته باز شود کاملا مشخص است و بسته آک می شود. در بیشتر محصولات ارزشمند که امکان دخل و تصرف در محتویات داخل بسته وجود دارد این نوع بسته بندی بسیار اهمیت دارد.

  1. سرعت تولید محصول شما

حتما از سرعت تولید اطلاع داشته باشید وهمچنین پیش بینی سرعت تولید محصول در ۲ سال آینده صورت پذیرد. ظرفیت تولید محصول میبایست با ظرفیت دستگاه شیرینگ همخوانی داشته باشد توجه داشته باشید در هنگام انتخاب دستگاه سرعت اسمی و سرعت واقعی متفاوت می باشد به عنوان مثال اگر دستگاهی سرعت اسمی ۱۸ بسته در دقیقه داشته باشد سرعت واقعی ۲۰% کمتر ار این مقدار است. یعنی سرعت عملکردی واقعی در خط در حدود ۱۴ بسته در دقیقه می باشد . در هنگام تولید زمانهایی برای عوض کردن رول پلاستیک و تنظیمات و مشکلات متعارف تیغه دوخت ، تعویض المنت ، تمیز کردن برخی از قسمت ها و... وجود دارد که باید در زمان نهایی لحاظ گردد تا خط شما در ایستگاه های کاری متوقف نشود.معمولا هر ایستگاه بسته بندی باید از ایستگاه بسته بندی قبلی خود بین ۱۰ تا ۱۵ درصد سریعتر باشد یا به این میزان فضای دپو در نظر گرفته شود تا کل خط تولید و یا ایستگاه قبلی به واسطه مشکل جزی در ایستگاه بعد متوقف نشود. اگر سرعت دستگاه نسبت به تیراژ تولید کم باشد در این قسمت دپو بوجود خواهد آمد و باید دستگاه شیرینگ نسبت به سرعت خط طراحی گردد مثلا تونل های ۱ متری برای تیراژ های کمتر از ۸ بسته در دقیقه و یا تونل های ۲.۵ متری برای تیراژهای بالای ۱۲ بسته در دقیقه و یا تونل های ۴ متری برای تیراژهای ۴۰ بسته در دقیقه طراحی می گردند که بسته به حجم تونل ، ظرفیت گرمایی و توان موتور های دمنده نیز به نسبت تغییر می کند.

  1. میزان مصرف انرژی

آشنایی با دستگاه شیرینگ پک

یکی از پارامترهایی که کمتر به آن توجه می شود میزان مصرف انرژی دستگاه شیرینگ می باشد که محاسبات صورت گرفته حاکی از آن است که با گذشت ۱۸ ماه از کارکرد دستگاه چیزی معادل مبلغ دستگاه هزینه انرژی مصرفی آن است که معمولا در اکثر دستگاه های شیرینگ توسط برق و المنت های حرارتی مصرف می شود. بعضی از دستگاه های شیرینگ بصورت دستگاه شیرینگ دوگانه سوز (برقی و گازی)طراحی شده اند که این میزان مصرف را تا ۴ برابر کاهش می دهد به دلیل هزینه کمتر انرژی گاز نسبت به برق در شرایط تولید انرژی یکسان (البته در کشور ایران) بسیاری از شرکت ها دستگاه شیرینگ گازی را به برقی ترجیح می دهند و تقریبا کمتر شرکت است که ۴ برابر کاهش مصرف انرژی برایش اهمیتی نداشته باشد ما پیشنهاد میکنیم حتما اولویت بالایی را در انتخاب خود برای این پارامتر در نظر بگیرید. زیرا در کمتر از ۱ سال متوجه هزینه های بالای دستگاه های برقی خواهید شد (تعویض المنت – استهلاک سیم کشی های المنت ها – هزینه برق مصرفی) در ضمن ایزولاسیون دستگاه بسیار از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین سیستم گردش هوای داخل تونل حرارتی که باید بصورت چرخش معکوس طراحی گردد تا بهترین بازده ها داشته باشد.


 


 


 


 

  1. محدودیت فضای نصب دستگاه شیرینگ

آشنایی با دستگاه شیرینگ پک

فضایی را که می توانید برای دستگاه در نظر بگیرید مشخص کنید. در هنگام انتخاب باید محل قرار گیری اپراتور دستگاه (چپ و راست)حتما در نظر گرفته شود در بسیاری از موارد دیده شده دستگاه خریداری شده دارای سیستم کنترل فرمان و تابلو برق در سمت راست بوده ولی با توجه به چیدمان خط تولید امکان قرار گرفتن اپراتور در سمت راست عملا ممکن نبوده و مشکلات شدید در اپراتوری دستگاه را بوجود خواهد آورد . همچنین در انتقال دستگاه به محل نصب نیز باید همه جوانب امر را در نظر گرفت در بعضی از کارخانجات به دلیل عدم توجه به این پارامتر در برخی موارد کارخانه مجبور شده قسمتی از یک دیوار یا درب ورودی را تخریب کند تا دستگاه وارد شود. در بسیاری از موارد اگر در هنگام سفارش دستگاه به این موارد توجه شود می توان دستگاه را به چندین بخش تقسیم کرد تا در هنگام ورود، دستگاه بدون ایجاد هزینه های اضافی به راحتی به محل نصب منتقل گردد.

  1. عملکرد دستگاه شیرینگ

چه نوع ازدستگاه شیرینگ از نظر عملکرد برای شما مناسب تر است (دستی – نیمه اتوماتیک – تمام اتوماتیک). همانطور که می دانید همه دستگاه های بسته بندی تا حدی کار را برای اپراتور راحت می نمایند و بسته به این میزان می توان عبارت های فوق را در نام گذاری آنها به کار برد و چون استاندارد خاصی برای نامگذاری و تفاوت دستگاه های بسته بندی از نظر عملکرد وجود ندارد دیده شده نام های فول اتوماتیک یا تمام اتوماتیک هم به نامگذاری های فوق اضافه شده. باید بگوییم این ها همه بازی با کلمات هستند در هنگام خرید کاملا عملکرد هر دستگاه را متوجه شوید و سعی کنید متوجه شوید که هر سیستم یا قسمتی از دستگاه چه کاری انجام می دهد و برای چه این کار را انجام می دهد و آیا این حسن به شما هم کمکی می کند یا فقط مناسب گروه خاصی است. دیده شده در هنگام خرید به قیمت توجه می شود و خرید صورت می گیرد و اینکه دستگاه گران لزوما برای شما بهترین دستگاه شیرینگ نیست و یا اینکه دستگاه شیرینگ ارزان می تواند تمام نیاز های شما را بر آورده نماید. میزان توجه شما به این موارد است : میزان سطح علمی اپراتور های دستگاه – تعداد خط محصولات – وجود محصولات متنوع در یک خط تولید – سرعت دستگاه (سرعت بیشتر نیاز به اتوماسیون بیشتر و در نتیجه خستگی کمتر اپراتور) –استراتژی های سازمانی و...

  1. برند و حسن سابقه و خدمات پس از فروش قوی

برند و سابقه فروشنده بسیار مهم است البته شرکت های نو پایی هم هستند که بسیار خوب و دقیق و پاسخگو عمل می نمایند با این حال در هنگام خرید دستگاه شیرینگ باید به این پارامتر توجه ویژه ای شود. به دلیل تماس با حرارت بالا در قسمت های مختلف دستگاه و استفاده بدون وقفه از آن نیاز به خدمات پس از فروش برای این نوع دستگاه ها بسیار زیاد است.شرکت های زیادی با خرید دستگاه های غیر استاندارد از افراد غیر متخصص دچار زیان های زیادی شده اند که بدلیل استراتژیک بودن موقعیت دستگاه های شیرینگ در خط تولید می تواند عملا تولید یه شرکت را بصورت کامل مختل نماید . پس قبل از خرید دستگاه شیرینگ حتما استعلام کافی از شرکت فروشنده داشته باشید و حسن سابقه آن را از چندین شرکت که دستگاه در آن کار می کند جویا شوید. طبیعی است تعداد زیاد فروش خود باعث افزایش نسبی کیفیت خواهد گشت ولی با این حال بهتر است از میان آنها تعدادی را گلچین نمایید یا از طریق تلفن و یا به طور مستقیم کار کرد دستگاه و مشکلات آن را جویا شوید . این کار باعث می شود از ریسک خرید کالای بی کیفیت کم کنید. وقتی کالای برند خریداری می کنید میتوانید مطمئن باشید که کالای با کیفیت خریداری می کنید و از تقلب و کم فروشی فروشنده در امان هستید.


 


 


 

  1. کیفیت

در صورتی که استاندارد های طراحی و توسعه محصولات و خدمات که بند ۸-۳ استاندارد ISO-۹۰۰۱ : ۲۰۱۵ است بصورت کامل رعایت نشده باشد مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می نماید و باعث تاخیر در ارائه خدمات خواهد شد و یا کیفیت محصول را بصورت چشمگیری کاهش می دهد. در طراحی دستگاه شیرینگ میبایست به عوامل مختلف مکانیکی – گرمایی – ترمودینامیک – تنش های حرارتی – مصرف انرژی – راحتی اپراتور – بارگیری – حمل ونقل – عمر مواد و متریال مصرفی و بسیاری موارد دیگر توجه گردد تا بتوان از آن دستگاه بدون مشکل برای سالیان زیاد استفاده نمود. مسلم است توجه به کلیه موارد ذکر شده فقط و فقط با داشتن سیستم های دقیق و استاندارد محقق خواهد گردید.

  1. قیمت دستگاه شیرینگ

آخرین مرحله و مهمترین مرحله مقایسه قیمت (ارزش خرید) با در نظر گرفتن کلیه موارد ذکر شده در بالا و انتخاب بهترین دستگاه شیرینگ می باشد. یک خرید خوب لزوما گران ترین خرید نیست و همچنین یک خرید با ارزش لزوما ارزان ترین دستگاه شیرینگ نیست پس حتما موارد فوق را یکی یکی بررسی نمایید و هر فروشنده را با دیگری مقایسه نمایید. هر خریدار دستگاه شیرینگ پک پارامتری از پارامتر های فوق برایش اهمیت بیشتری دارد سعی کنید موارد را اولویت بندی نمایید و در پایان از بین گزینه ها بهترین انتخاب را داشته باشید شاید دستگاه شیرینگ دستی برای شما بهترین انتخاب باشد و یا دستگاه شیرینگ اتوماتیک ، به هر حال با نگاه به بودجه در نظر گرفته شده و شرایط کاری خود بهترین را انتخاب کنید. دیده شده در بسیاری از کارخانجات بزرگ مسولین خرید بدون توجه به همه عوامل تصمیم به خرید دستگاه شرینک گرفته و پس از خرید متوجه بسیاری از کمبود ها شده اند پس با هوشیاری و دقت و منطق خرید کنید تا در نهایت با اطمینان بسته بندی کنید!

کد خبر: ۲۲۷٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha