۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
پایان طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در همدان
مدیر جهادکشاورزی همدان خبرداد:

پایان طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در همدان

همدان - ایرانپور، مدیر جهاد کشاورزی همدان از اتمام طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در همدان خبر داد و گفت: سالانه ۱۰ هزار قطعه پیوندک انتخابی واجد شرایط خوب بر پایه درختان گردو نصب می شود.

رحمان ایرانپور در گفتگو با خبرنگار بازار از اتمام طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در همدان خبر داد و گفت: اجرای طرح مذکور با هدف یکنواخت سازی تولید محصول گردو با استفاده از واریته های انتخابی مانند ارقام پر محصول، با کیفیت بالا، پوست نازک، چربی بالا، معاون به سرما و مقاومت به بیماری‌هایی مانند آنتراکنیوز انجام می شود.

ایرانپور افزود: از سال ۱۳۹۵ تا کنون سالانه ۱۰ هزار قطعه پیوندک انتخابی واجد شرایط خوب بر پایه درختان گردو نصب شده که این میزان در سال جاری به عدد ۱۱ هزار و ۳۵۰ پیوندک افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: برخی از ارقام گردو به دلیل زود گل دهی در فصل بهار دچار سرمازدگی شده و محصولشان از بین می رود از این رو استفاده از پیوندکهای با ویژگی دیر گل دهی باعث جلوگیری از ایجاد خسارت و افزایش محصول باغداران می‌شود.

ایرانپور راه حل مشکلات باغداران گردو را در سرشاخه کاری درختان با ارقام تجاری جدید و یا کشت نهال های پیوندی برشمرد که می‌تواند باعث باردهی بیشتر درختان گردو، کاهش افت تولید و جلوگیری از سرمازدگی آنها شود.

وی بیان کرد: سالانه حدودا دو میلیارد ریال بودجه و کمک هزینه به صورت پیوندک رایگان در اختیار باغداران قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha