۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
سرقت و انتشار اطلاعات محرمانه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر چت جی پی تی در اینترنت
یک شرکت امنیت سایبری سنگاپوری خبر داد؛

سرقت و انتشار اطلاعات محرمانه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر چت جی پی تی در اینترنت

یک شرکت معتبر فعال در زمینه امنیت سایبری با انتشار گزارشی از هک و نشت اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار کاربر سامانه هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT) در فضای دارک وب خبر داد. 

به گزارش بازار؛ یک شرکت معتبر فعال در زمینه امنیت سایبری با انتشار گزارشی از هک و نشت اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار کاربر سامانه هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT) در فضای دارک وب خبر داد.

به گفته شرکت سنگاپوری Group-IB اعلام کرد که اطلاعات لاگین ۱۰۱ هزار دستگاه متصل به چت جی پی تی بی ژوئن سال ۲۰۲۲ تا می ۲۰۲۳ در فضای دارک وب منتشر شده و به فروش می رسد.

«دیمیتری شستاکوف» مدیر بخش امنیت هوشمند شرکت مذکور اعلام کرد که دستکم اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور حساب کاربران چت جی پی تی در بین اطلاعات به سرقت رفته به چشم می خورد که تاکنون توسط سارقین منتشر شده است.

به گفته Group-IB، بیش از ۴۰ درصد لاگین های انجام شده به چت جی پی تی از منطقه آسیا - اقیانوسیه انجام شده که نشانگر افزایش روز افزون محبوبیت این سامانه هوش مصنوعی در منطقه یاد شده است.

همچنین بیش از ۱۲۵۰۰ اکانت به سرقت رفته این سامانه متعلق به شهروندان هندی و بیش از ۳ هزار اکانت نیز متعلق به آمریکایی ها بوده و این در حالیست که شهروندان فرانسه پس از آمریکا بیشترین تعداد اکانت فعال را در چت جی پی تی داشته اند. فرانسوی ها همچنین بالاترین میزان استفاده از این سامانه در سراسر اروپا را به خود تخصیص داده اند.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha