۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
پرداخت۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی

پرداخت۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی

پرویزیان، رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: طی سال‌های گذشته حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی در سراسر کشور تخصیص‌یافته است.

به گزارش بازار به نقل از بانک پارسیان، رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر روز جمعه ۲ تیرماه با موضوع " توسعه اشتغال با تکیه‌بر دانش‌بنیان‌ها در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) " در خصوص حمایت‌ از حوزه اشتغال و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده ۸ بانک و صندوق‌ با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، توضیح داد: بانک‌های دولتی، بانک‌های اصل ۴۴، بانک‌های خصوصی و بانک‌های قرض‌الحسنه همکاری خوبی را با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از چند سال گذشته آغاز کرده‌اند که طول دوره این همکاری‌ها به حدود ۵ سال می‌رسد.

پرویزیان بابیان اینکه طی سال‌های گذشته با تفاهم‌نامه‌های انجام‌شده بانک‌ها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی در سراسر کشور تخصیص‌یافته است، تصریح کرد: انشالله هم تعداد بانک‌هایی که برای این کار آمادگی دارند اضافه خواهد شد و هم مبالغی که به بحث اشتغال خرد تخصیص پیدا می‌کند، طبق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص میزان افزایش این مبالغ ادامه داد: «رقم تخصیص‌یافته به حوزه کسب‌وکارهای خردی که در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌شده، به حدود ۳۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که البته در سرفصل‌های مختلف مانند ازدواج، فرزند آوری، مسکن، ضروری، ویژه درمان، کسب‌وکارهای خرد مربوط به کمیته امداد، بنیاد برکت و سازمان بهزیستی در نظر گرفته‌شده است.

پرویزیان در خصوص امتیاز ویژه‌ برای دانش‌بنیان‌ها گفت: تقریباً بانک‌ها از چند سال پیش در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها پیش‌قدم شدند و در همین راستا دفاتر ویژه‌ای را راه‌اندازی کردند. بانک‌ها اکوسیستم فناوری دانش‌بنیان، فناوری‌های بزرگ و همچنین خطوط اعتباری ویژه‌ای را از محل منابع خود، منابع صندوق توسعه ملی و از محل مشارکت با صندوق نوآوری و شکوفایی برای این کار تخصیص دادند.

صدور۲۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ توسط بانک پارسیان برای دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه دانش‌بنیان، گفت : می‌توان به جرات ادعا نمود که بانک پارسیان جامع‌ترین و کامل‌ترین محصولات و خدمات در حوزه دانش‌بنیان کشور را دارد. سال گذشته برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها قریب یک‌همت پیش‌بینی کرده بودیم که این رقم به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است. همچنین ۲۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادرشده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بانک پارسیان با صندوق‌های مختلف پژوهش و نوآوری خاطرنشان کرد : با نهادهای حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده که بتوانیم نرخ ترجیحی به مشتریان خود بدهیم تا بتوانند از ظرفیت‌های تأمین مالی ارزان‌قیمت بانک پارسیان استفاده نمایند ...

پرویزیان؛ تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و برای اجاره و خرید محل و تسهیلات برای واردات اقلام و مواد خاص یا ماشین‌آلاتی را ازجمله مواردی عنوان کرد که بانک پارسیان برای رونق و توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در پایان افزود : امسال پیش‌بینی‌شده است که بانک‌ها بتوانند برای شرکت های دانش بنیان از طریق تضمین و انتشار اوراق تامین مالی انجام دهند تا بتوانند در بازار بزرگ شوند. از این مسیر بازار سرمایه نیز می‌تواند از تسهیلات منابع بانکی برخوردار شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha