۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
پرونده‌های ارز حاصل از صادرات در دست بررسی است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

پرونده‌های ارز حاصل از صادرات در دست بررسی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کشور هم اکنون در شرایط تحریمی است، عنوان کرد: مسئله برگشت ارز حاصل از صادرات مسئله‌ای بسیار مهم است.

به گزارش بازار، ذبیح‌الله خدائیان چگنی ادامه داد: ارز حاصل از صادرات می‌توان نقش بسزایی در مباحث مختلفی مانند واردات کالا، تولید و تامین نیازهای اساسی کشور داشته باشد.

وی گفت، با توجه به اهمیت این موضوع سازمان بازرسی کل کشور اقداماتی را برای مبارزه با تخلفات مربوط به این بخش آغاز کرده است.

ذبیح‌الله خدائیان چگنی افزود: عمده این تخلفات شامل ۱. عدم انجام واردات در مقابل ارز دریافت شده، ۲. عدم واردات کالایی متفاوت از کالای ثبت شده اولیه و ۳. صرف ارز دریافتی در محلی دیگر می‌باشد.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از حدود ۱۴ میلیارد یورو ارز اختصاص داده شده است تاکنون موفق به بررسی ۱ میلیارد یورو شده ایم و حدود ۲۱۹ میلیارد تومان از وثایق افراد و شرکت‌هایی که اقدام به رفع تعهد ارزی نکرده اند ضبط شده است.

وی افزود، در حال حاضر ۲۲۸ پرونده ارزی از این دست در دستگاه قضا باز است که برخی از این موارد به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است که در این خصوص حکم‌های مربوطه صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حکم‌های صادر شده اغلب به دو حالت برگشت اصل مبلغ ارز دریافتی به صورت کامل و یا برگشت ما به التفاوت ارز دریافتی در مقایسه ارز آزاد است.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha