۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
۳ طرح بزرگ حوزه آب و فاضلاب در هفته دولت به بهره برداری می رسد
مشاور ویژه وزیر نیرو:

۳ طرح بزرگ حوزه آب و فاضلاب در هفته دولت به بهره برداری می رسد

زنجان- مشاور ویژه وزیر نیرو گفت: سه طرح بزرگ حوزه آب و فاضلاب از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان امسال در هفته دولت به بهره برداری می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانباز روز شنبه در جلسه بررسی پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان زنجان که با حضور مدیران عامل شورای هماهنگی صنعت آب و برق این استان برگزار شد، گفت: سه طرح بزرگ حوزه آب و فاضلاب از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان شامل احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان، عملیات تکمیلی تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره و تکمیل خط انتقال آب صنعت از سد گلابر است که امسال در هفته دولت به بهره برداری می‌ رسد.

وی ابراز کرد: با بهره برداری از خط انتقال آب صنعت از سد گلابر، سالانه بیش از چهار میلیون مترمکعب آب در اختیار مجتمع ریخته گری سهند ایجرود و مجتمع پتروشیمی زنجان قرار می‌ گیرد.

مشاور ویژه وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه بزرگ احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجموع با اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌ رسد، گفت: با افتتاح این پروژه ظرفیت این تصفیه خانه از ۲۷ هزار مترمکعب در شبانه روز به ۷۵ هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت.

جانباز تاکید کرد: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان، جمعیت تحت پوشش این تصفیه خانه از ۱۹۰ هزار نفر به ۴۱۰ هزار نفر افزایش می‌ یابد و تکمیل عملیات باقی مانده تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تصفیه ۴۰۰ لیتر آب در شبانه روز دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور به استان زنجان است که امسال در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: برای ادامه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان با توجه به تأثیرات زیست محیطی و همچنین افزایش پساب تولیدی جهت استفاده در صنعت، ضمن تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان، اعتبار ویژه‌ای از سوی نهاد ریاست جمهوری برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

مشاور ویژه وزیر نیرو، با بیان اینکه با توجه به حساسیت و اهمیت تأمین آب پایدار برای شهرها و روستاهای محدوده سدهای مراش و بلوبین مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل احداث این دو سد بازنگری و افزایش یابد، ابراز کرد: برگزاری مناقصه احداث مخازن آب طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره، پیگیری اجرایی شدن برنامه‌ های بلند مدت تامین آب استان به ویژه شهرهای زنجان و ابهر و تسریع در اختصاص اعتبار لازم جهت تکمیل طرح اضطراری تأمین آب شرب شهر زنجان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha